• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Stockrose , i november blir det lanta och öarna där runt. Nästa sommar blir det östra sidan. Koh tao har vi kollat på tidigare och är sugna på. Koh samet är vi också intresserade av. Dottern kommer vara 2.5 när det är dags för östra sidan, så det får gärna vara barnvänligt. Känns lite lyx att planera för två resor med bara ca sex mån mellan :) men sommaren är ju billig att åka med thais sommarkampanj!

• Thegran

Milea, vi räknar med 40 000 på två vuxna o en 1.5 åring på 6 sex veckor. Då är det mat, transporter, nöjen och shopping i bkk

• Thegran

Bättre o räkna för högt än för lågt tycker jag! Har budget för mer om det skulle behövas av någon anledning också. Men går det inte åt så mycket är det ju bra, så blir det mer över till resan därefter :) mn som sagt, bättre o räkna högt o ha pengar över än tvärtom

• Thegran

Jaha, då har det smällt en bomb i centrala BBK. Flera skadade, och vad jag hört en död hittills. Hoppas hoppas hoppas inte det här är upptakten till ytterligare våldsamheter!

• Thegran
    molnen skrev 2010-07-26 15:18:17 följande:
    Jag skulle inte åka med mina barn utan bilstol i sverige så då är det uteslutet att göra det i thailand .
    i många taxibilar finns inte ens bilbälte. och på många ställen finns inte vanliga "bil taxin" heller.

från flyg till resort brukar man dock kunna boka med bilbarnstol. det är  transporterna på plats som är svårare att lösa.

vi bokar transport med bilbarnstol mellan flyg och resort. Men, när vi väl är framme kommer det bli tuktuk, dock med hjälm...det känns iaf lite bättre så...
  • Thegran

En sista gång, tips på bra småsaker att ta med för att roa en tvååring på flyget? Vi åker till Ullared i helgen och tänkte handla där :)

• Thegran

Tack för tipsen, har memorerat :) fler?

• Thegran

Ja, Har man kräksjuka när man ska resa stannar man givetvis hemma för att inte smitta alla andra på planet.

• Thegran

Avboka brukar man alltid kunna göra om man har läkarintyg,det är väl den form av försäkring som ingår om man betalar resan med tex visa kort. Ofta kan man dessutom köpa till extra försäkring så man kan avboka utan anledning. Det har vi gjort, kostade 190 kr.

• Thegran

De där bomberna i bangkok känns allt annat än bra. Två st på mindre än en vecka. Hoppas det inte blir mer!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)