• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vad roligt att det är sådan aktivitet i tråden . Det blir väl att man åker till Lanta efter detta, haha. Måste väl uppleva det själv helt enkelt

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    benjamin 040722 skrev 2010-08-18 20:28:16 följande:
    Någon som vet vad det kostar att åka båt mellan Koh Lanta och phi phi? Hur länge tar det ca?
    och vad kostar det att åka sen vidare från phi phi till Phuket? restid?

Skulle gärna vilja besöka vattenlandet på Phuket =) Någon som varit där?
    Vi har åkt Phuket-PhiPhi, men jag har lite dåligt minne, tror det tog ca 2 timmar eller så. Pris...ingen aning, vi hade hotell med i priset.
    Har du länk till vattenlandet. Har halvhjärtat sökt efter det, men inte hittat nåt.
  • Tullemi

Min man kommer att stanna 31 dagar i Thailand så han kommer att söka visum tillsammans med oss andra (som stannar 56 dagar) bara för att slippa stå på flygplatsen och krångla med en dags "overstay". Det tog så lång tid sist han gjorde så...papper hit å dit.

• Tullemi
    winters skrev 2010-08-21 19:37:27 följande:
    Är det någon som har sytt upp skjortor till barn och vet ca pris på det?

Är sugen på att sy upp någon speciell skjorta till jul därnere, Oscar är ju strax över 1 år då.

Har för mig att vi betalade 100-150 när vi sydde upp med manchetter till min man. Fast det kanske inte blir så mycket billigare, måste ju vara väldigt pilligt, det är det ju iaf att stryka! Skrattande
    I Karon kostade min mans skjortor ca 250:-/st, kanske lite mindre.
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2010-08-21 23:09:19 följande:
    Vi har gjort det ibland.

Tänk bar apå att dom använder starka tvättmedel som kan göra blek-fläckar på kläderna. Så har man med sig "finkläder" kanske man ska spara tvätten av dom.Gäller i hela Asien, har tyvärr råkat ut för det en enstaka gång. Ananrs brukar det tom ingå strykning om man vill.. HElt undebart!
    På tal om strykning så har jag hört om några som råkat ut för "felaktig" strykning .....tex pressveck på joggingbyxa (tydligen var det svårt att få bort vecken sen) osv. Inget vi råkat ut för dock.
  • Tullemi

När vi bokade speciella platser (Thomas Cook) kostade det oss 395:-/person och väg. Men om jag minns rätt så fanns det lite olika prisnåvåer beroende på vilka platser man bokade. Vi tog de med en vägg framför.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-24 09:38:55 följande:
    kostar det extra med sådana platser?!
    vi har sådana utan extra kostnad, visserligen med annat flygbolag...
    Japp, det blev en fin slant till flygbolaget
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)