• Simbaa

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MissKaos skrev 2010-12-22 22:59:10 följande:
    11 dagar till avresa!! *längtar* TUR det är jul och nyår innan så jag inte dör av längtan
    Vi har oxå 11 dagar kvar
  • Simbaa
    MissKaos skrev 2010-12-25 21:39:29 följande:
    Vart åker ni? Och med vem?
    Åker med Air china.
    Åker till bangkok mellanlandar i peking
  • Simbaa

Halloj
    Nu är vi inne på vår 3 dag i thailand och det är underbart!!
    Vi bor i pattaya men ca 7 km från stranden men det gör inget.
    Vi har ca 30 grader på dagarna och inte strålande sol utan lite soldis eller lite mulet men det är perfekt startväder när man ska vara borta länge som vi ska.
    Flickorna trivs och njuter av att slippa overaller och mössor.
    Maten går oxå bra.
    Hoppas att ni andra har det bra oxå

• Simbaa

ni som är i thailand nu vad heter våtservetterna som inte hade parfym?
    Det börjar tryta med dom vi hade med oss och det är ju 10 veckor kvar tills vi åker hem

• Simbaa
    Ancilla skrev 2011-01-20 10:57:45 följande:
    Kikade in på bloggen, var befinner ni er?
    Pattaya
  • Simbaa
    Trucalling skrev 2011-01-20 12:08:36 följande:
    vart i thailand är ni? vågar ni klappa djuren (tigrarna) tycker alla säger att man inte ska klappa djur i thailand pga sjukdomar dom kan ha :S men jag är grymt sugen på att klappa en tiger :D
    Vi är i Pattaya.
    Det var lugnt. det var typ 30 sek vi rörde den. Jag tror inte dom hade nått.
  • Simbaa
    Ancilla skrev 2011-01-20 16:27:41 följande:
    Det var det jag gissade efter att ha sett bilderna på bloggen. Bor ni i Pattaya?
    Vi bodde en vecka i Jomtein som ligger precis bredvid men gillade Mae Phim
    mycket bättre. Det var ganska röjigt i Pattaya men vi bodde där i närheten eftersom min man gjorde en ögonoperation på ett sjukhus i Pattaya. Det är halva priset mot i Sverige och nu slipper han glasögon och linser.

Ancilla
    Vi bor ca 7 km från jomtein innåt så vi är inte inne i smeten.
    Jag funderade oxå på att göra en sån op här men vi har fått erbjudande genom jobbet jag ska kolla sen när vi kommer hem.
  • Simbaa
    Tullemi skrev 2011-01-24 06:34:51 följande:
    Nu kommer ni säkert tro att vi är knäppa men vi har bokat enkelbiljetter hem. Vi åker hem via Berlin på onsdag morgon. Vi orkar inte stanna i 3 veckor till *pust*. Semestern "dog" när mannen reste hem. Han kunde ju köra bil och moppe här, vilket vi inte kan/vågar så utflykter blir aningen mer besvärliga. Milea längtar hem och är sur ofta och jag tycker Karon känns trist efter 5 veckor. Och vi längtar hem helt enkelt.
    Trist  att det blev så.
    Hoppas att det går bra hem
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)