• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-08-15 22:06:58 följande:
    Jo, precis. Jag menar också "fickpengar". Inte vad hela resan kostar för då är vi uppe i andra summor
    2 av dina barn betalar ju nästan fullpris för sina biljetter dessutom.
    Vi hade familjekalas idag och vi började prata om vår resa eftersom brorsan och hans familj var sugna. Och om man börjar räkna på det hela och tar med allt från vaccineringar, försäkringar, kläder, prylar och ja....alt som fixas innan resa, sen själva resa/boende och fickpengar....det blir till slut en summa som heter duga :-S
    Nu vet jag inte hur ni (menar Karisma)  ligger till med vaccineringar tex men även sånt är ju som sagt dyrt.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Karisma skrev 2010-08-15 22:13:47 följande:
    Lite surt att man inte får så små barn för halva priset eller ngt sånt men å andra sidan så tar de ju upp lika mkt plats som en vuxen så jag förstår ju att de vill ha betalt flygbolagen.

Hade hoppats på att det skulle räcka med 80 000kr utan att man behöver snåla så jätte mkt när man är där.

Det jag extra mkt på just nu är Karon beach (är stranden som gör att jag tvekar lite) och Kamala.

Ska kika lite lr ganska så mkt mer på flyg och beonde priser.

sawadee.com om man bokar där ngt hotell/bungalow kan man pruta på priset eller har de fasta priser. De flesta kosta runt 1000kr/natt som var intressant.

/k
    Fick du mina bilder förresten?
  • Tullemi

Karisma: Ja, pruta!!! Ska ni dessutom vara på samma ställe i 5 veckor så ska ni verkligen ha ett bra pris.

• Tullemi
    Karisma skrev 2010-08-15 22:22:26 följande:
    Har jag inte sat ngt om det? Var helt säker på att jag svarat? Tungan ute

Tyckte det såg jättefint ut så ska vi till karon beach kmr vi säkerligen boka den lägenheten. Huset som ligger i nivå med poolen på andra sidan är det samma ägare på den som på lägenheterna ni bor i?

Var en urgullig flicka på bilderna åxå. Flört

Hur mkt kan man pruta utan att verka oförskämd? Vi kommer bo på samma ställe eftersom det är första gången i landet. Vi är inte sånna som måste förflytta oss så mkt. Glad Vi är bara där för att njuta av sol och bad och min son längtar efter att få äta kyckling-/fläskspett med ris m varje dag. Verka inte som att jag har ngt att säga till om den biten.

/K
    Husen mittemot äger en kille som heter Joakim. Hans tel.nummer finns med i länk 2 som jag skickade dig.
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-08-16 15:30:08 följande:

Är inte sommaren typ slut nu ?

Malaysia kan nog vara minst lika spännande, men jag har aldrig varit där

Kanske nästa sommar
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-08-16 15:57:00 följande:

Jo, jag funderade på om det inte var så

Åh... Fy vad hemsk jag är, men ibland hoppas jag NÄSTAN att min sambo blir arbetslös så vi kommer i väg snart igen

Ja, lite hemsk är du, haha - men visst är det härligt med semester.
  • Tullemi

Karisma: Om ni inte har tagit något resevaccin alls innan så är det (väl) Twinrix ni tar och det är 3 doser per person och varje spruta kostar ca 450 kr - så 450:- x 3  = 1350:- x 5 pers = 6750:-
    Utöver det så finns ju även magvaccinet Dukoral, men det är ju inte alla som tar det innan avresa. Hur som helst så kostar 2 doser 430:- x 5 pers = 2150:-
    Vidare utlägg innan avresa kan vara: solskyddskläder, solkrämer, ev mediciner, sommarkläder som passar (vi har ju vinter här hemma då), bra skor till alla, resväskor......m.m. Man blir ju matt

• Tullemi

Jag har funderat på solglasögon, men känner jag dottern rätt så lär de inte få sitta på *hmm*

• Tullemi
    Flamma skrev 2010-08-17 07:50:21 följande:
    De som blev sjuka när vi var i Thailand, var de som tagit drickvaccinet Så det är verkligen ingen garanti! Vi har inte tagit det, ätit allt där nere och inte blivit sjuka Känns som ett lotteri...
    Det finns väl visserligen många magbaciller man kan råka ut för. Det som Dukoral skyddar mot är kanske inte den där "vanliga" turistdiarrén? Äh, jag känner mig lite okunnig om Dukoral faktiskt, man får så olik information vem man än pratar med....
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2010-08-17 13:03:12 följande:
    Ja, den skyddar mot turistdiiarré.
    Jag gissar (en kvalificerad gissning) att det inte är EN bakterie som ger turistdiarré utan att det finns flera. Ducoral är ju en dricka så du slipper sprutan.
    Sen tror jag på att utsätta sig även hemma så blir man härdad.
    Min man ska hoppa över Dukoralen denna gången men jag tror att jag kostar på mig en påfyllnadsdos . det är ju bara 230:- eller nåt sånt......
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)