Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-06-10 07:06:34 följande:
    Och vi som tycker att ao namg har noll mysighetsfaktor :) vad olika det kan vara. Phuket är nog dock inger för oss heller...
    Vi gillar inte heller någondera. I år ska vi testa Rayongkusten istället för Lanta.
  • Smilla75
    hag7 skrev 2011-06-25 20:43:49 följande:

TessaG:Vi har titta på reguljärflyg men det är bara Air china som har billigt flyg o då är det ju ganska många byten så jag vet inte , bäst skulle ju vara flyg till Krabi men det är ju så dyrt den tiden vi ska åka.Vet inte om det kanske är billigt med Finnair ? Vi kommer att åka med Thai o det hade ju varit bäst för dom med men det är så dyrt.

Finnair är rätt dyra och det blir ju ändå Bangkok. Då kan de lika gärna åka med Aerosvit, det gör alltid vi. 2 timmar i Kiev och sedan direkt till Bangkok. Vi betalar knappt 17 000 för 5 pers varav en utan eget säte, november.
  • Smilla75
    hag7 skrev 2011-06-25 21:00:02 följande:
    Då får jag kolla det för det var ju ett bra pris.
    Ja, det brukar vara lite billigare än Air Chine. Flygtiderna är också mycket bra. Vi har varit mer nöjda än med tex Finnair, mat och service är bra. Jag har dock hört att de inte har några reservflyg och uppstår något problem med plan någonstans kan det nog bli långa väntetider. Kievs flygplats är hemskt tråkig men man hinner inte mycket mer än transitera på 2 timmar ändå. Men 3900 pix för vuxenbiljett är ju oslagbart.  
  • Smilla75
    hag7 skrev 2011-06-25 21:10:20 följande:
    Kikade på det nu men det var inte speciellt billigt ca 15.000 kr för 2......
    OJ, vi bokade iof så fort vi kom hem från förra resan. Tror det var innan juli. Priserna stiger ju hela tiden. Prövat variera avresetiderna?
  • Smilla75
    DecemberBebis skrev 2011-06-27 16:33:42 följande:
    precis , så kände vi med.. vi la lite mer pengar för att slippa mellanlandningar helt.. väldigt skönt (och värt varenda öre !!) om man reser med 2 barn anser jag
    Oj, vi har tre barn men tar ändå en mellanlandning eftersom det sparar 15000 kr för oss.
  • Smilla75

Aerosvit, 5 pers i november en månad, en är bebis resten eget säte. 16800 kr för alla. 2 timmar i Kiev.

• Smilla75
    winters skrev 2011-07-07 08:49:55 följande:
    En helt annan grej, vad betalar ni som reser över jul och nyår, har ett pris på ett 4-stjärnigt hotell, stor svit med två rum precis vid stranden och non-stopflyg ena vägen och med 1 timmes mellanlandning på hemresan. Tre veckor för två vuxna och en 2-åring, 53 000 kr, är det vettigt över den perioden?
    Vi reser inte så men när jag räknar på det måste det vara ett mycket rimligt pris. Vart ska ni?
  • Smilla75
    winters skrev 2011-07-07 09:29:36 följande:
    det här var till khao lak, men vi ska åka med kompisar i sådana fall och de har inte bestämt sig ännu! Skrattande
    Man får väl räkna med minst 10 000 dyrare för er tre pga att ni åker jul och nyår förmodar jag. 4-stjärnigt brukar väl kosta kring 15000 kr för två veckor så det låter bra.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2011-07-20 21:07:48 följande:
    Vi gillar icke soliga dagar :) Klart man inte vill ha konstant regn, men mulet tycker jag är toppen :)
    Håller med, särskilt när man har små barn! vi var på Lanta hela november och hade superväder enligt vår mening. Bara lite regn och lagom soligt. I år blir det samma tid, en månad i Mae Phim där vi aldrig varit men hyrt ett lyxhus på 230 kvm med egen pool på en resortanläggning. Det lär ge mersmak...
  • Smilla75
    Thegran skrev 2011-07-21 08:55:30 följande:
    Vi var ju också på Lanta hela nov, och halva dec (förutom 1 vecka som tillbringades på andra håll) och tyckte också vädret var bra! V
    Fast november året dessförinnan vill jag minnas som mycket regn. Det är lite vartannat år eller år? Har du varit i Siambukten dit vi ska, Rayongkusten? Mae Phim låter jättetrevligt, lite som Lanta men än så länge rätt lite folk.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)