• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Har också vänner i bkk enligt dem är läget lungt just nu. Vi är iaf inte oroliga, som det ser ut i dagsläget. Sen vet man ju aldrig hur det kommer se ut längre fram, men om läget ändrar sig får man ta sig en funderare då...

• Thegran

Totteoelle; (kan inte citera när jag skriver från telefonen...) vi gillar thai. Främst för att det är direktflyg till Bangkok. Bra sitt och benutrymme, bra service. Dock något slitna plan och minus för underhållningssystemet. De håller dock på med en förnyelse av planen, så snart är det nog enbart positivt med dem :) spec dyra tycker jag inte att de är heller. Maten upplever vi som bra också. Ett extra plus är att inrikesflyget är extremt billigt, så gott som gratis, innan bokar det samtidigt som resten av resan.

• Thegran

Vad andra tycker om kvittar ju, huvudsaken är vad man själv gillar för platser :) men sen har vissa orter mindre bra rykten än andra och det går ju inte att komma ifrån, men man väljer själv vad man anser är värt att lyssna på och inte.

• Thegran

Enligt de resebyråer jag varit i kontakt med så får spädbarn alltid plats. Man borde alltså kunna boka in spädbarnet när det väl är fött utan problem. Kolla med er resebyrå, men dessa uppgifter fick vi när vi funderade på att boka resa innan dottern var född och åka två mån därefter. Nu blev det ingen resa då, men det är bara 2 år sen vi hörde oss för ang det så det kan j funka nu med. De menade alltså att vi skulle boka biljetter till oss vuxna, och sen ringa och boka till barnet när hon fötts.

• Thegran

Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!

• Thegran

Mileas mamma, tack för svaret! Ja, det går nog fint. Hon brukar bli ledsen men det går över snabbt. Men, efter de här sprutorna behöver hon inte ta några på ett tag :)

• Thegran

Nu är vaccineringen klar. Var billigare än trott. 1010 för oss alla tre.

• Thegran

Milea; vi vuxna tog bara havrix, den är ju billigare än twinrix som jag antar att du tog? Vi betalade 325 för oss vuxna och dotterns twinrix kostade 360. Sambon o jag hade redan tagit första havrixsprutan inför tidigare resor så vi valde att bara ta slutvaccineringen på den. Känns som att det räcker fint och de rekomenderade inget annat heller. Skulle vi dock inte tagit första sprutan redan hade vi kört twinrix vi med, ju mer skydd desto bättre!

• Thegran

Visum söks tidigast 90 dagar innan avresa

• Thegran

Sitter o flundrar på sommaren -11as resa...illa, när det är 100 dagar kvar tills vi åker i nov. Men iaf, resan därefter ska gå till östra sidan. Är sugen på några mindre, lugna, fina öar. Runt 3 veckor ungefär. Några tips?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)