Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Central Festival tycker jag
Hej, har ett par frågor om visa-run från Koh Lanta/Krabi, till er som har erfarenhet av det. Vet att när man gör en 30 dagars förlängning i Krabi town så behöver man inte ta med barnen. Likadant när man tar en minivan fram och tillbaka till Malaysia. Nu undrar jag om det är samma sak om man flyger ut i landet t ex till Singapore, är det ok att lämna barnen hemma och få förlängt till alla (tänker nu på double entry).
Sen tänkte jag också höra vilka städer som är billiga att åka till med direktflyg från Krabi för en visa run, några tips?
Hallå! Tror att ni i denna tråden kan ge mig lite tips. Funderar nämligen på bröllopsresa och Thailand är ett av alternativen. Behöver dock lite tips och råd. Jag tänkte först charter men är öppen för förslag. Anledningen till att jag funderar på charter är främst bekvämlighet och barnvänlighet (typ skandinavisktalande barnklubb).
Vi kommer isf att gifta oss på flygplatsen och åka direkt. Vi har än så länge ett barn som nu är snart 1 år. Resan kommer väl göras om ett par år och antagligen hinner vi inte skaffa syskon innan dess. Men jag vill först och främst att det ska vara barnvänligt hotell, ligga vid stranden och jag ser som sagt gärna skandinavisktalande barnklubb. Många svenskar på hotellet är inget negativt utan jag tänker lekkamrater till dottern = bra. Möjlighet till utflykter är inte helt fel heller.
Eftersom det är en bröllopsresa vill jag gärna ha så fint hotell som möjligt och jag skulle gärna se att man kommer under 40-45 000 kr för två personer och ett barn på 3-4 år i två veckor inkl frukost.
Tar hemskt gärna emot tips på hotell, hur man får det så prisvärt som möjligt osv.
Sitter o funderar på igen om vi har bokat tok för dyrt, 2 vuxna o 2 barn 5,7 år 12/12-9/1 rabi med Thai + transfer koh lanta o bungalow på klong dao med frukost för ca 48.000 kr mycket pengar.....