Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Millans hustru skrev 2011-10-14 20:02:11 följande:
hej på er! för fyra veckor sen blev jag plötsligt o utan förvarning dumpad av min fru. Kaos o panik o kris följde. O vår inplanerade thailandsresa i vinte rkändes ju HELT uteslutet. så för att inte plåga mig själv så tog jag bort den här tråden från mina favoriter... Men! idag har jag bestämt mig. Resan finns,d en är betald. och dottern och jag kan ju fortfarande åka. Jag tror vi ska göra det! jag är faktiskt rätt skraj, resa iväg ensam md min sjuåring, vågar man? det är långt bort och jag har ju dessutom en skada som ger mycket värk (men i thaivärmen förra resan så mådde jag verkligen bättre än någonsin!) o av skadan får jag migrånliknande anfall då jag blir liggande ibalnd hela dagen. Jisses törs jag? (förra resan hade jag dock itne ett enda anfall, kroppen mådde hur bra som helst!) min plan är att vi åker till ett rikigt tryggt barnhotell i kao lak. med bamseklubb/superkids och roomservice om jag blir dålig någon dag. o så köper jag med mig en portabel dvd (vilken är det nu man ska ha som går på både ström o batteri? och kan man stoppa i ett usbminne med filmer? Det kan funka för dottern en dag OM jag blir liggande) Så. nu behöver jag er uppmuntran Vad härligt att "se" er igen! nu ska jag läsa bakåt o se allt jag missat!Angående dvd-spelare så vill jag bara tipsa om att tänka ipad istället, om man har möjlighet. Första modellen finns ju att köpa begagnade nu också. Det var lysande för oss när vi reste. Jättelång batteritid, smidigt format, lätt att använda så att femåringen klarar det själv, finns både spel, rita, filmer etc i samma. Och så är ju betraktningsvinkeln mycket bättre, så två kan titta på samma skärm.