Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Ingen jag känner har någonsin drabbats av kräksjukan. Hoppas det förblir så i år också
Ingen jag känner har någonsin drabbats av kräksjukan. Hoppas det förblir så i år också
kids-on-board känner jag till sen 2-3 år tillbaka, men vi vill inte ha en Phil och Ted-vagn. Gillar inte att sätta ett barn bakom det andra (stackars barn som inget ser) plus att det skulle bli bra dyrt att hyra vagn i 8 veckor.
Vi har möjligheten att ha Milea hemma från förskolan i minst en vecka innan avresa så vi kan undvika (så gott det går iaf) att hon blir smittad av nåt.
Vi har precis sålt vår Chicco och ska ta med oss vår Bugaboo Bee i transportväska. Och utöver det ska vi ta med en paraplysulky till Milea som kommer vara nästan 3 år. Hon är vagnvägrare så vi tar en liten vagn till kvällsbruk som vi hooooppas att hon kommer använda. Hoppas Buggan överlever resan bara, men transportväskan ska tydligen vara superbra. Vår Chicco fick ju sig en smäll sist och blev lätt skev
...ett tillägg: det är ganska dåligt suflettskydd vid liggläge så man kan behöva komplettera med nåt UV-skydd av nåt slag. Och så är den ganska dyr att köpa
Smarres: vi har även ståbräda med oss