Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
På tal om inget så var jag inne och fyndade solskyddskläder på POP idag. Halva priset
På tal om inget så var jag inne och fyndade solskyddskläder på POP idag. Halva priset
Vi har också planerat in ett vaccineringsschema så att vi (jag och dottern) ska hinna ta alla 3 Twinrix innan avresa. Sen får vi diskutera med vaccinationsläkaren vad lilla Lucas ska få mer än MPR (som jag har bestämt nu att han ska få iaf). Han kanske får en Havrix, precis som Milea fick vid samma ålder. Vi ska ju vara borta såpass länge nu och Lucas kommer säkerligen att äta en del av vår mat så jag vill gärna att han tar en dos om läkaren säger ja. Havrix är onödigt till så små barn sägs det ju, men jag tycker han kan få den ändå.
TessaG: Jaha, det förklarar ju saken . Kände mig lite lurad en stund där . Fast Mileas Twinrix kostade 440:- så det var ju billigare för er ändå.
Fasiken vad svårt det är att planera fickpengarna för 8 veckor. Maken åker ju hem efter 4,5 vecka så då försvinner ju en utgift, men jag vill ju fortfarande ha tillräckligt med pengar så vi kan hitta på saker resterande tid. Visserligen drar man säkert ner på tempot lite när man är borta såpass länge.......hm. Är 40.000-45.000:- i fickpengar realistiskt för 2 vuxna och 2 barn i 8veckor (minus en vuxen då efter 1 månad ca)?
Sen måste man ju inte spendera hela resebudgeten, haha Men det känns himla gott att ha tillgång till pengar ifall ifall.....