-
testpackar så fort den kommer och rapporterar därefter :)winters skrev 2010-06-17 19:10:29 följande:Toppen, säg gärna till om du testpackar den! :)
-
den bt väskan hon i butiken visade mig var "slapp" i tyget, den jag beställde ser mer stadig ut, kanterna står upp på bilden, det gjorde inte den i affären :)Tullemi skrev 2010-06-17 19:20:18 följande:Fast den (som du beställde) ser lite ut som Babytravels gör...lätt vadderad (med betoning på lätt dock). BT-väskan är ju inte bara enkelt tyg. Ja, du får berätta när den kommit hem till er .
haha, vi får se, det blir nog bra oavsett :) får väl linda in vagnen i bubbelplast innan jag lägger ner den ;) -
sitter o filar lite på packlistan, när det gäller "större" grejer, och behöver lite tips. det jag hitills har med är;
* resevagn (chicco lite way)
* flytväst (baltic)
* solskyddskläder (två set - en med lång ärm och en med kort, båda med shorts)
* solglasögon, kids banz (har inte köpt än)
* solskyddskrämer (vill ha med hemifrån)
vad mer bör man ha med, till en liten som blir två år under resan?
kläder, leksaker till flyget och sådant har jag inte med på listan men det ska givetvis med sånt också.
men är det nåt mer man bör köpa i förväg och ha med sig, som går under kategorin "nödvändigt/viktigt"? -
japp, har en keps från zunblock, glömde skriva med den :)Tullemi skrev 2010-06-17 19:45:34 följande:Har du nån solskyddshatt?
har även en del vanliga solhattar och solkepsar, dock utan uv skydd.
kommer ta med alvedon, nässpray o sådant också till lillan.
vakumpåsar är bra! tack för tipset!
undra om man kan köpa det på plats nånstans? -
ajdå, men då kan man ju packa in den i mjuka blöjor ;)Mawe123 skrev 2010-06-17 20:02:08 följande:Yes jag köpte den till vår liteway, fick med den, två flytvästar, två paket blöjor och endel skor, perfekt
..men vår väska som jag tror är den samma som du precis beställt har inte hårda el vadderade sidor och de är mjuka. Men tyget är rejält och går inte sönder i första taget.
det var nog förresten ditt gamla inlägg jag hittade ang packningen i vagnen tror jag! var en hel del sidor längre bak i den här tråden.
toppen att det får plats mycket mer än vagnen i den iaf! då får man lite "gratisplats" att packa på :)
aja, det blir nog bra! -
menar du typ en sack - n - seat eller in the pocket ?winters skrev 2010-06-17 20:27:49 följande:Jag kan tipsa om solskydd till Chiccon, vi har köpt Axel & Idas och det är toppen. Det kommer vi även att använda när vi går ut på kvällen och Oscar förhoppningsvis sover och får lite mörker och någorlunda myggskydd!
www.pappaprylar.se/axel-och-ida-solskydd
Vi vill ha med något så att Oscar kan sitta på stolar, men vet inte vad vi ska välja. Någon som har några tips?
Jag vill minnas att min syster tyckte att det var svårt att få tag på t ex strandleksaker och simringar och så, men det var några år sedan, någon som har färsk info om det?
har haft en sack, men gav bort den nyligen då dottern vägrar sitta i den, hon börjar ju bli stor..
den passar inte riktigt stolar med högra ryggstöd. tror in the pocket är bättre på det sättet.
vet att många använder en sarong och knyter fast barnet med också. -
vi kommer vara borta sex veckor, åker från sverige 1 nov.paxa skrev 2010-06-17 22:14:04 följande:Hej!
Hoppas jag får blanda mig i eran tråd lite grann!
Jag och sambon funderar på att åka till thailand i höst, typ sep-nov i tre månader. Än så länge har vi bara lite funderingar, inget mer men det är kul att börja reka lite.
Är ni som hänger här på väg att resa för att vara borta en längre period, eller kortare charter? Jag är lite intresserad av tips på att hyra hus ifall någon kan lite om det?
Vänliga hälsningar Paxa.
tyvärr blir resan inte så lång som önskat, pga min skola, men vi har planer för ett halvår i thailand när studierna är klara. -
där det är svårt att ta sig fram med vagn fungerar bärsele/sjal bra.Jackie85 skrev 2010-06-21 08:24:50 följande:Jag och min sambo har varit i Thailand i 3 år i rad och är fullkommligt förälskade i det landet. 2011 blir det däremot det första uppehållet från resa då jag är beräknad att föda runt den perioden som vi brukar åka. Det jag funderar på mycket nu är ifall och när man kan åka med ett barn på en längre resa? Hur har ni gjort?
Innan har vi bokat flyg och boende själva och bott på relativt svåråtkomliga platser, alltså inte Phuket och likande turistställen (har dock varit där 2 ggr, men mer som en genomfart till andra destinationer). När vågar man resa med barn och hur löser man allt det praktiska på smidigast sätt? Tex så finns det ställen som inte har vägar över huvud taget utan enbart stränder och "djungel", där kan man ju omöjligt dra fram en barnvagn...
Jag är så rädd att våran absolut största hobby (resor) skall bli något som vi tvingas lägga på hyllan bara för att vi får barn. Jag vet att man brukar säga att det blir vad man gör det till, men ändå så borde det finnas grejer som amn skall ta hänsyn till. Tex ifall jag skulle få för mig att resa redan sommaren 2011 då barnet bara är 6 månader gammalt, är det för tidigt och borde man isåfall satsa på en kortar resa, såsom en charterresa till Grekland? Hur har ni gjort? Alla tips är välkommna.
och, att resa med en sexmånaders är betydligt enklare än att resa med tex en 1.5 åring ;) -
menar du flygbolag eller resebyrå?mattispadd skrev 2010-06-22 17:39:35 följande:vilka bolag har ni bokat med?? söker efter billiga biljetter
-
sitter i lite pengafunderingar, igen.
vad tror ni om 40 000 i fickpengar (mat, transport, utflykter, shopping) under 6 veckor?
vi är två vuxna och en tvååring.
slå man ut det per dygn blir det väl en 800 kr ungefär, vilket är mycket pengar. Men det handlar ju inte om 800 kr dag, utan utflykter, slutshoppingen i bkk och så ska ju rymmas där i.
Har möjlighet att överskrida budgeten, men vore skönt att ha ett litet hum om vad vi ska satsa på att ha kvar när vi kommer hem :)
förövrigt; har någon koll på om det går att hyra vanliga cyklar på Lanta?