• Acefi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

flygstolarna har vi betalat med kortet och i då har vi nån form av avbeställningskydd i den tjänsten. vi har bokat med aob travel men hittade resan på flygresor.se och gick på kortast restid och då blev det thai airways.

• Acefi

Vi flög med thai med vår dryga sexmånaders för en vecka sen och vi fick babycot, mycket skönt! Blir inte lika lätt när vi ska ner i februari, då är hon definitivt för stor...

Vi har beställt childmeal till tvååringen och fyraåringen samt babymeal till lillan både denna och nästa resa.

• Acefi

Den verkar fantastisk den där prampacken, men är det inte så att om skickar du med ett babyskydd så där så räknas det som krockat efteråt..?

• Acefi

En kompis som reser mycket med sin bebis sa att babyskyddet räknas som krockat efter man flugit med det eftersom det blir både klämt, tryckt och inte så varsamt behandlat. Nu är ju varken jag eller hon testare av babyskydd på något vis så ta det med en nypa salt Tungan ute.

• Acefi

Det kostar mellan 30-50baht/vuxen att åka till Long beach och Saladan från Klong Dao. Kom hem därifrån för nån vecka sen.

• Acefi
    Tindrisen03 skrev 2010-11-09 20:11:12 följande:
    Finns det några leksaker förutom strandleksaker att handla på Lanta? Kommer vara där över julafton och undrar om allt skall tas med hemifrån i julklappsväg? Finns det ngt liknande Polly Pocket, Barbie, My little Pony, Pets shops?

Nja, några äkta barbies etc såg jag inte men det finns leksaker både på marknaden i Saladan, SevenEleven och andra småaffärer. En sak som jag letade efter var målarblock med tryckta figurer (toppen att ha med sig på restauranger) men det hittade jag inte, så det har jag storhandlat här hemma inför nästa resa.

• Acefi

Barnmatsburkarna har vi rullat in i blöjor.

Leksakerna på marknaderna är mest plastprylar som doktorskit, laga matkit, små plastfigurer (såg några Tingeling och andra filmfigurer som jag inte har så bra koll på), bilar, lastbilar, badleksaker, ödlor och ormar fyllda med sand mm.

• Acefi
    Solen73 skrev 2010-11-18 13:11:23 följande:
    ok, ska man ringa till de? eller hur gör man?

Man bokar maten till barnen via det bolag man beställt resan, har du bokat direkt med Thai ringer du dem. Eftersom det bolag vi bokat med ville ha extra betalt för att boka barnmaten, så ringde vi Thai direkt men de hänvisade oss tillbaka till resebolaget och sa att det ska vara gratis att boka barnmat. Så i slutänden fick vi ändå betala extra för "tjänsten" att boka, även om maten är gratis.

Ang vagnar så kan det vara lite knivigt att ta sig fram på restauranger etc med en dubbelvagn.

• Acefi

Vi har haft vår Phil&Teds vid två resor till Thailand (Lanta) och en till Kuba och den har varit toppen! Lite meckig att få plats med på en tuktuk, men på minibussarna som det vimlar av på Lanta gick det hur smidigt som helst! Rullar fint på stranden gör den också.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)