Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi hade mycket funderingar kring en resesulky inför resan: köpa en ny, en begagnad, vagnsväska till eller inte... Valde till slut köpa en begagnad Carena paraplysulky med suflett (hade inte behov av en till vagn egentligen), inte den allra smidigaste att köra men den funkade fint för ändamålet. Vi köpte ingen transportväska till, och för vår del var det nog rätta valet :) Fick ta med vagnen ända till gaten i Arlanda, sedan hade vi tillgång till vagnen igen i Bangkok där vi mellanlandade för vidare transport till Phuket. Att ha möjlighet att använda vagnen i Bangkoks flygplats var guld värd, det var en lång promenad till inrikesflighten (750 meter raksträcka, och lite till :) ), dessutom flög vi nattid så han fick möjlighet att sova i vagnen medan vi väntade på nästa flyg. Att slippa bära vår drygt 12 kilo vägande, icke gående son mitt i natten kändes lyxigt :)
Vi hade hört innan att det skulle gå bra att köpa barnmat på plats i Phuket, men hittade endast en mataffär som sålde burkmat (modersmjölkersättning fanns däremot i många butiker), tyvärr så hade bäst före-datumet gått ut i de burkarna vi hittade, så mitt tips är att ta med ordentligt med matburkar hemifrån, om barnet inte äter "vanlig" mat ännu.
Helt extremt skönt att höra att er ettåring klarade sig så bra! Åt hon/han vanlig mat? Blir lite nojjig eftersom vi kommer ha 1,5 åring med oss.
Vi tänkte köpa en billig sulky på Ullared. Vi gjorde det till vår äldsta son och den sulkyn klarade mååååånga resor innan vi slängde den. Tre år tror jag vi hade den.
Åkte ni charter eller reguljärt?
Vad var bäst/jobbigast med ettåringen?