Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Åh, äntligen har vi bokat våra biljtter:) Åker den 24/12 - 20/1. Vi flyger till Phuket men ska till Lanta för biljetterna var mycket billigare så.

Är det någon som åkt båt ifrån Phuket till Lanta?

Hittade en som avgår Phuket (Chalong Pier) 08.00 och ankommer Lanta 10.00     http://www.tigerlinetravel.com/timetable
    och en som avgår Phuket (Rassada Pier)   http://www.phiphi-ferry.com/sailing-schedules.html

Någon som åkt någon av dessa? Ligger Chalong och Rassada nära varandra?

Någon som bott på Miami på Klong Nin?    

• ulligulli
    Anne69 skrev 2012-10-23 12:28:41 följande:

Nej, men vi bodde på stället som ligger vägg i vägg (Lanta Paradise). Stranden är toppen men jag tror att Miami är det bästa stället där - jag kommer att bo där nästa gång! De har några riktigt fina bungalows som passar barnfamiljer. Äter och dricker gör man dock hellre på de andra ställena, Miami har alkoholförbud överallt och kass service i restaurangen (åtminstone i våras). Men de är mkt trevliga.

Det låter bra:) Vi funderade på Paradise först men valde till slut Miami, vi har en beachbungalow så det blir nog kanon!
  • ulligulli
    MaMaS skrev 2012-10-23 14:17:06 följande:
    Vi har lite halvt panik just nu!!! Vi åker till Koh Lanta nu den 16 nov och ska stanna i 7 v och har precis fått veta att vi inte längre har någon lägenhet.... Är det någon här som vet någon lägenhet på Long beach man kan hyra?
    Kolla om det kanske finns ledigt här : 

http://www.sainaamlanta.com/index.html
  • ulligulli
    September09 skrev 2012-10-26 15:20:03 följande:
    Vi har bokat transfer med Lanta divers som har svenska bilbarnstolar. En van med ac som tar mycket packning och tvillingvagn. Väntar på flygplatsen och hämtar på hotellet vid hemresa. Betalade ca. 1300 t/r.

Vilka när det nu som åker till Lanta nov/dec?

Vi åker 24/12 - 20/1Cool
  • ulligulli
    hag7 skrev 2012-10-27 15:13:40 följande:
    Ulligulli:Vart ska ni bo o hur gamla är era barn? Vi kommer att vara på Koh Lanta 31/12-31/1 o våra barn är 4,6 o 14 år som kommer att åka med den här gången.

Våra barn är 8 & 5. Vi ska bo första veckan på Miami på Klong Nin (25/12 - 3/1) och sista veckan på Noble House (11/1 - 18/1). Däremellan tänkte vi beställa på plats för vi vet inte riktigt ännu vilken strand vi vill bo på;)

Vart ska ni bo? 
  • ulligulli
    MadClaire skrev 2012-10-30 20:49:08 följande:
    Hej!

Vi ska flyga till Phuket om ca 3 veckor, med en 2,5 åring och en 5,5 månaders....
    Längtar såååå bort från kylan o allt regn som varit i år.

Är det någon som vet om man får ta med färdig ersättning (2 dl) till flygplanet,
    eller hur gör man med maten till lillsnorpan (ammar inte..)?

Ja det får du men du får vara beredd på att du måste smaka på det i tullen.  Har aldrig hört att det hänt någon och jag har aldrig varit med om det själv....

Annars kan du ta med dig pulver och så ber du flyvärdinnorna om varmt vatten som du spär ut med kallt:) 
  • ulligulli
    Peak skrev 2012-11-05 16:27:33 följande:
    Vad har ni för kläder när ni reser? Man vill ju inte släpa på vinterkläder! Jag vill känna mig sådär chic som alla andra kvinnor ser ut när de flyger men nä när det gäller resa med flyg känner jag mig alltid som något katten släpat in i jämförelse ;) jag är rätt klädintresserad annars! Vet helt och hållet ett lyxproblem och jag bryr mig eg inte alls vad andra tycker om mitt utseende, så osäker är jag inte ;) men hoppas nån förstår känslan. (som när man kanske klätt sig lite sportigt/bekvämt och så kommer alla andra i fina tunikor etc då kan jag känna mig sååå trist) Min man har byxor man kan ta av benen på, sonen hade det förra gången men nu hittar jag inga till honom! Jag funderar på chinos och sen ta med shorts i handbagaget.
    Förstår precis vad du menarFlört! Jag brukar resa i tunika/klänning och tights (som jag sen kan ta av mig när jag kommer fram och det är varmt)
    Mannen brukar ha tunna chinos som man kan kavla upp och barnen brukar ha mjukisbyxor och shorts i handbagaget.
    Brukar också ha flipflopps i handbaget som jag byter till innan landning. 
  • ulligulli
    Mawe123 skrev 2012-11-06 08:04:59 följande:
    Hur tänker ni i solskyddsdjungeln?

Nivea, Garnier, ACO, Vichy, Eucerin, Bamse..

Vilken väljer ni och varför?
    Vi använder Proderm och tycker de är super! Behöver inte smörja in så oftaGlad

http://www.proderm.se/
  • ulligulli
    pumbalumba skrev 2012-11-05 17:41:16 följande:
    Måste bara lösa ett dilemma först. Ska ju begära ledigt för barnen från skolan. Innan har det ju inte varit några problem men nya skollagen är ju kinkigare.
    Längre än 10 dagar får beviljas om det föreligger speciella skäl. Vad är då speciella skäl?!
    Vet inte vad speciella skäl är, men vi fick inte ledigt förra året när vi ville vara lediga 13 dagar. Då gick vår son i 1.an.
    Hur många dagar behöver ni ta ledigt och hur gamla/ gammalt är barnen/ barnet? 
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)