Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi tog utan pool våra första 3 nätter, kan inte säga hur det är ännu ;)

Baan Purr, heter det

Tänkte att man kommer dit och landar lite, sover natt 1
    Ute å strosar runt och kanske bara vandrar ner till stranden dag/natt 2
    Den tredje dagen tänkte vi passa på och ta oss till Raily och sedan sova och checka ut för färd via Phiphi till Phuket..

En fråga om färjan från Ao Nang till Phi Phi.. Får man se det vackra från den båten eller måste man stanna där altertnativt ta en dagsutflykt från Phuket??

Vill egentligen bara uppleva det vackra som jag läst om..

Vad kostar en utflykt till Raily
    Vad kostar båten till phuket??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Har fått 5 bilder på boendet i ett hus i Karon,
    Han säger 300 meter till stranden, jag försökte fråga lite mer om området, gata, något i närheten osv.

Om bilderna inte ljuger är det FINT, vågar man bo så flott liksom??

Frågade honom också om priset var inkl. el, slutstädning osv. Så att inget överraskande kom.
    Frågade om ev. deposition osv...
    Något mer jag bör tänka på att fråga ifall vi vill hyra ett hus sådär?

Visst kan man väl lita på att det stämmer?

/Jenny

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Tror reguljärt är billigare då de släpps..

• Jensa1973

Ja vi har bokat via Jorden Resor,
    ytterst trevliga. Vi valde dock att betala på en gång i maj eftersom de "visste" att det skulle komma höjningar på nåt bränsletillägg och skatt.. Men det skiljer nog inte så farligt

TessaG har också mycket erfarenehet av Jorden. Och säkert flera i tråden!

• Jensa1973

Obelix, tack så mycket.
    Om det är seriöst så borde ju han säga det och ha ett kontrakt.

Kan man skriva på och scanna eller hur tusan gör man praktiskt!?

• Jensa1973

Ni som varit i Karon
    hur ligger denna gata till?

Huset är beläget på en gata som heter Karon Nui och det 
    finns goda kommunikationer vad gäller bussar ,taxi

• Jensa1973
    Tullemi skrev 2011-02-03 11:44:56 följande:
    Hm, jag tror det heter Karon Noi och ligger i norra delen av Karon. Om jag tänker rätt så är Karon Noi inte en del av stora Karon Beach, utan en liten strand bredvid (åt Patonghållet dvs). Ligger gatan där så är det långt till centrum....långt och långt, men inte ett enkelt gångavstånd iaf. OM jag har rätt så är det kanske inte idealiskt om man är sugen på att enkelt ta sig in till stan (Karon).
    Jag har skrivit tillbaka och frågat om det kan vara så att det inte är "rätta" beachen..
    Om han har några referenspunkter som hotell eller liknande..

TACK för ni finns??
  • Jensa1973
    Tuss84 skrev 2011-02-03 12:59:47 följande:
    Nu har jag lite funderingar.
    Vår avresa närmar sig med stormsteg, vi åker den 2 mars.

* Hur är vädret i Thailand nu? Är det ovanligt regnigt i Phuket t ex?
    * Hur är manetläget nu, har det lugnat ner sig nåt?
    * Nåt tips på vad jag INTE får glömma att ta med mig till vår 1 åriga dotter?
    * Nån som flugit med Thomas Cook Airlines som vet om man har en egen tv-skärm även när man sitter på raden som bara har vägg framför sig? Det borde ju vara så för enligt deras hemsida så ska "alla i planet ha en egen tv".
    * Nåt vi inte får missa när vi är på Phuket?
    Vi är 8 vuxna, en 3åring och två 1 åringar.
    Vi åker den 3/3 fast tillbringar första 3 nätterna i AoNang

Vart ska ni bo i Phuket?

I min "rese"blogg har jag lagt in våran tilltänka packning och planering så här långt..
    Kan dock tillägga att detta är vad jag försökt snappa upp av mer erfarna resenärer och vi har inte varit i Thailand, bara i Turkiet men då ammade jag liten som bara var 4 månader..
    Finns ju endel tips i Trådstarten också!!

Henrik kommer nu fylla 2 år medan vi är borta!!

http://lindgren-resa2011.blogspot.com/
  • Jensa1973

Nää nu får jag lite smått panik

Ska vi välja det där stället som är långt till centrum? Okej pris och stora utrymmen, samt egen pool..
    Hur mycket kan det kosta att ta sej någonstans?

Fast å andra sidan har vi ju sagt att vi dessa nätter ska bo "centralt" och nära till "puls" eftersom vi sedan tillbringar 10 nätter uppe i koh Kho khao...

Är det någon som kan rekomendera ett bra prisvärt boende mera centralt??
    Typ detta ställe? Karon View Resort??

Eller törs vi åka obokat, känns ju lite si sådär...

Please help, jag har sådan beslutsångest!

• Jensa1973
    Nicke Nyfiken skrev 2011-02-04 01:56:53 följande:
    Vi bor på Sunving och jag måste erkänna att jag blev glatt överaskad.Har inte åkt charter på länge och va lite skeptisk men det är stort poolområde så det är ingen trängsel om domstolarna, helt ok frukost, nära till stranden, sen gillar ju ungarna Lollo och Bernie och deras Mini land. Själva Kamala är typ en lite större väg (vad vi har hittat iallafall) och en liten strandpromenad med lite mysiga resturanger på stranden.
    Låter trevligt

Vi funderar på att bo på något som heter Cocconut, på stranden..Fast i blir nog bara i Kamala 6 nätter
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)