• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2012-10-21 18:45:51 följande:
    På lördag åker vi, 2 veckor i Mae Phim och lika lång tid på Lanta. Där ska vi bo i hus på Long Beach och då vi alltid bott på Klong Dao skulle det vara tacksamt om ni ville skriva några favvorestauranger på Long beach (lanta överhuvudtaget gärna också, kanske har vi missat något!). Själv gillar jag Somewhere Else (första vägen ned efter KD, vid Thaiboxningen). Om ni har andra tips om tex bra massage mm så skriv gärna det också. Vi behöver också veta var vi hyr tuktuk för det behövs nog en egen där vi ska bo. Tack!
    bästa massagen vi fått på lanta är på Dreamy Spa, ligger brevid lanta learning center, long beach.
    dyrare än på stränderna men så mycket bättre. 
  • Thegran
    hag7 skrev 2012-10-21 20:51:55 följande:
    Thegran:har du gjort några andra behandlingar på Dreamy spa?Var sugeno gå dit o göra ansiktsbehandling mm men var lite feg.
    nä, håller oss till massage :P
  • Thegran
    Hippa skrev 2012-10-22 14:50:05 följande:
    Kan tipsa om en sak vi fått av "mormor" till resan...

Ett infoband som man kan skriva tex barnets namn och förälders mobilnr på. Vissa kanske tänker att jag har minsann full koll hela tiden på mitt barn, men jordens naturkatastrofer kan vi tyvärr inte ha full koll på!! Utan det kan hända närsomhelst. Och då kan det vara bra att "märka" våra små!

ehandel.barnenshus.com/infoband-bilar-1-pack_...
    dom är toppen! brukar använda sådana när vi är på tex djurparker och så med. 
    känns bra att ha ifall att.  
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2012-10-23 08:11:12 följande:

Tack så mycket för dina tips!! Papaya hade jag glömt, den har jag hört bra om. Vet du var på LB som franska bageriet ligger? Vi bor längst i söder på Malee Seawiew, har inte varit så mkt på LB tidigare, bortsett från otaliga besök hos Dr Salarin som jag hoppas vi slipper i år. Just nu har dock familjen feber, bara de inte blir magsjuka!!
    ska höra med sambon som har bättre minne ;) men det ligger rätt en liten bit efter infarten till good days, men på motsatt sida på vägen (ej sidan mot havet). 
  • Thegran
    hag7 skrev 2012-10-23 10:05:47 följande:
    Har hört att det fanns en annan marknad tidigare som inte är i Saladan men när vi var där förra året fanns det ingen men vi var nån gång på den i Saladan.
    ja, en gång i veckan är det marknad vid klong dao (man ser från huvudvägen, ligger på sidan som inte är mot havet) ibland flyttar marknaden sig dock. finns inget roligt att köpa, mest kött och skaldjur. lite kläder, lite annat krafs. men lite roligt att gå och kika. har nog foton från marknaden i min gamla reseblogg;

elsaithailand.wordpress.com 
  • Thegran
    Thegran skrev 2012-10-23 12:37:55 följande:
    ja, en gång i veckan är det marknad vid klong dao (man ser från huvudvägen, ligger på sidan som inte är mot havet) ibland flyttar marknaden sig dock. finns inget roligt att köpa, mest kött och skaldjur. lite kläder, lite annat krafs. men lite roligt att gå och kika. har nog foton från marknaden i min gamla reseblogg;

elsaithailand.wordpress.com 
    eller vänta nu, blandar nog ihop det...ska checka med sambon :P

var på marknad vid long beach iaf, men då var det nåt speciellt jippo. 
  • Thegran

avresan närmar sig och redan innan vi ens kommit iväg på denna resa har vi börjat planera nästkommande långresa :P

• Thegran
    hag7 skrev 2012-10-23 13:02:08 följande:

Thegran:Var o när blir nästa resa?

1 dec - koh samet, koh chang, bangkok

långresan därefter blir till lanta.

• Thegran
    MaMaS skrev 2012-10-23 14:17:06 följande:
    Vi har lite halvt panik just nu!!! Vi åker till Koh Lanta nu den 16 nov och ska stanna i 7 v och har precis fått veta att vi inte längre har någon lägenhet.... Är det någon här som vet någon lägenhet på Long beach man kan hyra?
    har vänner som hyr ut hus, men det kanske inte är aktuellt?

annars så kontakta lanta diver?
    eller fixa på plats.
    kolla blocket?

• Thegran
    Mawe123 skrev 2012-10-23 17:25:38 följande:
    Jag skulle också gärna vilja få tips på webbutik som rear ut solskyddskräm, och även uvkläder med lite längre ärm Cool
    UV kläder köpte jag billiga på lekmer. från swimpy med pippi lågstrump. alltid haft zunblock tidigare men nu blev det swimpy till dottern och pop till sonen.

just ja, pop uv kläder säljs billigt på vfo.se 
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)