• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Champis skrev 2012-10-06 19:55:00 följande:
    Hej
    Har en fråga om matvaruaffärer i Thailand. Har googlat vilt men inte blivit klok på utbudet i Thailändska matvarubutiker. Vad är egentligen "normalutbudet"? Finns till exempel bröd, juice, yoghurt? Förstår att jag låter knäpp men jag har inte blivit klok på att googlat. Hoppas ni någon här vet.
    ja. allt det brukar finnas. 
  • Thegran
    Thegran skrev 2012-10-06 20:07:31 följande:
    ja. allt det brukar finnas. 
    det finns på de flesta familymart och 7/11 med :)
  • Thegran
    MiniPyret skrev 2012-10-08 16:06:13 följande:
    Nu står det helt still vad den heter, stranden som ligger längst ner på Koh Lanta.
    Någon som varit där? Värt att åka dit?
    Vi är mest på Klong dao beach,relax bay och long beach men är sugen på att se lite andra stränder. 
    Menar du nationalparken?
    Absolut värt ett besök.

Prova klong khong också. Den är inte så bra för bad, väldigt stenig, men finns några riktigt riktigt bra restauranger där! BeeBees är ett måste! Mijön är fantstiskt.
  • Thegran
    Acefi skrev 2012-10-08 23:07:18 följande:
    Klong Nin heter den, även Klong Khong är supermysigt.
    Klong nin är inte den sista, det är väl en 4 stränder till efter den.
  • Thegran
    swimle skrev 2012-10-10 14:14:35 följande:
    Ni som reser med barn och bokar boende hemma, vilken sida bokar ni på? Jag hittar inte hur man kan boka in två vuxna, två barn och en bebis utan att det blir hutlöst dyrt om det ens går :(  På vissa ställe kan man ju ha ett barn i extrasäng och en i sängen, men då blir där ju en unge över haha. Vi ska åka till Phuket för vi fick fatt i flygstolar dit för ca 22000
    I ditt fall skulle jag boka direkt via hotellen. då kan du maila eller ringa och berätta hur många ni är och vilka rum som ni skulle rymmas i.
  • Thegran
    Peak skrev 2012-10-12 19:54:43 följande:
    48 dagar kvar Glad längtar ihjäl mig efter värme nu!

Någon som kan tipsa om var jag kan hitta byxa till barn med dragkedja i benen så man tar av dem till shorts?
    Inte helt rätt säsong nu kanske och vill inte köpa hutlöst dyra friluftsmärkesbyxor heller eftersom de antagligen inte kommer användas jättemycket sen...

Har ni listat någonstans saker man bör tänka på innan avresa?

Vi har hepatit-skydd och pass, köpte solskydd häromdagen Flört
    vart ska ni?

Vi åker om 49 dagar :) 
  • Thegran
    hag7 skrev 2012-10-13 11:11:36 följande:
    Thegran:vart ska ni åka?
    Koh Samet, Koh Chang och Bangkok
  • Thegran
    Hippa skrev 2012-10-13 14:24:11 följande:
    Kan tipsa om att det setet vi köpte finns även på Stadiums hemsida på REA för 49,00 kr. Fri frakt till valfri Stadium butik.

www.stadium.se/sport/vattensport/snorkelutrus...

men är det ordentliga? tänkte om de är som de man köper på leksaksaffärer, som bara är skräp...

eller fungerar det?

är inne på att köpa till 4 åriga dottern. Men vill ha rejäla grejer. 
  • Thegran
    Hippa skrev 2012-10-13 18:26:29 följande:
    De är verkligen ordentliga. Lång från de du kan köpa i en leksaksaffär. Mares är ett välkänt märke. KÖP! :)

Köpte ju ett till mig själv med i vuxen storlek  Har provat det hemma i badkaret och vi har inte märkt att det läcker in eller verkar dåligt.  Mares är ett av de bästa märkena på marknaden vad jag hört.

Vuxen-setet betalade jag 250 kr för på Stadium Outlet, ord pris 450 kr.
    Åh vad bra! Då ska jag köpa ett set som dottern får i födelsedagspresent innan resan :D
  • Thegran
    September09 skrev 2012-10-13 20:30:02 följande:
    Vi åker om 37 dagar- till Koh Lanta!
    Jag är löjlig och sitter och känner att faaaaaaen, jag vill också till Lanta.

Ska väl bli kul och se nåt nytt, men vore himla skönt att åka tillbaka till lanta som man känner så väl... 
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)