• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

tips på hur man roar en nybliven 14 mån på flyget? tips på leksaker?

• Thegran
    Billabong skrev 2012-09-13 17:52:01 följande:

Duplo
    Favoriterna av pekböckerna
    Tittut-lekar
    Teater med några gosedjur
    Sova
    smart, lite duplo kan vi ju faktiskt packa med oss! och någon bok :) om inte annat kan han ju tugga på den ;)

förhoppningsvis sover han iaf halva resan...

• Thegran
    elinaehn skrev 2012-09-13 21:46:15 följande:
    Sånna plastringar man trär ihop och köp plastbyttor som ska staplas till torn från Ikea. Billiga o väger inte så mycket men kan roa länge. Göm saker i dem osv. Sen pixiböcker och nya strumpor med seriefigur på och så t kan roa?
    vad är det för plastringar? aldrig sett tror jag...

pixiböcker känns han lite liten för... 
  • Thegran
    winters skrev 2012-09-14 09:36:58 följande:
    såna här hade vi med den gången Oscar var som din lille, roade sig läääänge både på planet och hotellet med dessa, trä ihop, sätta på fingrar, stoppa i och ur plastburk...
    lekmer.se/barn-och-baby/babylek/leksaker/play...

vi hade även bilar från fisher price som går att lägga i varandra, är ihåliga, köptes på ullared för ca 50 kr och en telefon, som den här:
    lekmer.se/barn-och-baby/babylek/lek-och-lar/f...

någon av hans favoritböcker med ljud och där man kan trycka på knappar oxå, tror det var en med blixten som var poppis då.   

tack, sånna där ringar får det bli iaf :) och lite duplo. Tar nog med en rittavla åt honom också, han gillar att greja med syrrans.
  • Thegran
    MaMaS skrev 2012-09-28 13:45:51 följande:
    Har kollat på öarna Ko Ngai och Ko Mook utanför Koh Lanta. Nån som vet något om dessa öarna? Bra/dåligt?
    BRA! :) var på båda sist. 
    underbart fina öar.
    på Koh Ngai var vi helt ensamma på stranden. 
  • Thegran
    MaMaS skrev 2012-09-28 13:00:49 följande:
    ok, tack för tips! Ska kolla på det. 
    finns även en liten lekplats inne på flygplatsen. Där roade sig vår 2åring många timmar mitt i natten innan flyget gick... :) 
    rätt svår att hitta dock. Står man vid starbucks och tittar ner så ser man den på våningen under... 
  • Thegran
    Anne69 skrev 2012-09-24 09:27:14 följande:

Det ÄR stökigt.....först måste du kolla att du verkligen kan ha dina antal barn i rummet. Det läser du på respektive hotells och rums villkor. Sen, om det är OK, så lägger du till ev. extrasängar på andra sidan. Skriv sen i rutan att du reser med barn och barnens ålder. Oftast får du utöver rumspriset inte bara betala för extrasäng utan också extra för barnens frukost.

Sawadee är lika svårt, booking.com går dock alltid bra med barn.  
    vi tycker att sawadee var smidigast att boka genom när man har barn med :=

bara att fylla i antal barn över ett visst antal år, kryssa i om man vill ha extrasäng och sen är det klart :) brukar vara ett barn gratis i befintliga sängar, och sen behövs extrasäng till övriga barn. 
  • Thegran
    Trexxx skrev 2012-09-29 08:29:05 följande:

Hur går det ta med barnen till Chatuchak eller Pratunam?
    Det ska tydligen vara riktigt varm på  dessa ställe, klarar barnen den? (4 , 5 år är våra barn)

marknaderna antar iag att du menar? 
    skulle inte gå dit med barn. vi försökte, men vände. Var helt smockat med folk, man kom knappt fram alls. Ingen vidare miljö med barn med sig.
    däremot fungerade shoppingcenter utmärkt. Var på MBK och Platinum. ska tillbaka dit med två barn nu i dec. 
  • Thegran
    Billabong skrev 2012-09-29 14:37:47 följande:
    Det är helt omöjlilgt att hitta tips på boende bakåt i tråden...
    Vi ska resa reguljärt med tre små barn och har tänkt oss att vara huvudsakligen på Klong Dao på Koh Lanta. Men, vilket boende är att rekommendera. Vi kan inte bo så trångt i bara ett rum utan behöver iaf två rum eller två bungalows som "sitter ihop". Alternativt en lägenhet med två rum. Eftersom vi har tre små badfantaster så vill vi ha en pool också. Vi kommer stanna ungefär i en månads tid. Bra matställen i närheten tänker jag mig att det finns överallt.

Jag vill främst få era erfarenheter av boenden, ni som har varit där förr. Vilka är att föredra och ungefär vad har ni betalat. Ni är ju många som redan har bokat era resor och/eller har varit där förr.

Nu börjar det bli dags att boka för vår del, så jag är oerhört tacksam för all input.  
    DR Lanta har bungalower med connecting door.
    Laguna har en del större bungalower.

• Thegran
    Trexxx skrev 2012-10-05 11:02:07 följande:

Jag sitter och försöker hitta boende i BKK, men jag vet inte i vilket område som är bäst att bo i!

Kan ni hjälpa oss...

En familj med 2 barn och vi hade tänkt lägga 1500-1700Bath/dag för boende i BKK.
    Vi vill gärna bo nära restauranger + shopping och gärna pool.

Detta stället hittade jag, vet inte alls hur central m.m det ligger.
    Är det någon som bott  här?

www.booking.com/hotel/th/somerset-lake-point....

var vill ni shoppa?
    förra resan bodde vi på centre point, petchburi. Ligger snett mitt emot Platinum fashion mall. 10 min med taxi till MBK. Inför denna resa har vi bokat Pathumwan Princess hotel, som sitter ihop med MBK. Man behöver inte ens gå ut för att ta sig dit :)

Det är dock betydligt dyrare än din budget. Vi reser med två barn och betalar ca 3000 kr för två nätter. Men kanske fanns billigare rum med.  
    Vi tänker som så att när vi åker med två små barn (1 år och 4 år) så vill vi bo så nära shoppingen som möjligt, så man kan gå mellan hotell och köpcentrum några ggr per dag (shoppa, vila, shoppa, bada...tex. eller att en är med barnen på hotellet o en shoppar...) 

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)