• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

elinaehn skrev 2012-09-05 19:57:13 följande:
    Någon som känner till det här stället? någon som fattar VAR det ligger, tex i förhållande till phuket? lite sugen på att åka med min åttaåring men vet itne o det är vettigt swimwithdolphins.information.in.th/location.h... och fattar itne alls VAR i landet det är. och sen kommer den etiska frågan...
    Det ligger inte allt för långt från Pattaya. Har läst både bra och dåligt om det...mest dåligt, tyvärr. 
  • Thegran
    Badfantasten skrev 2012-09-06 07:57:08 följande:

bodde på DR Lanta Bay Resort i Februari i år 2012. Rent, fint område. Fräscha bungalows, sköna sängar. Tyst AC, Kyl på rummet. Bra pooler (finns numera 2 st), Bra läge direkt på stranden. Restaurangen helt ok mat, många resturanger längs stranden. 
    Trivdes jättebra! Kan absolut rekommendera detta ställe, åker dock inte till Lanta nästa gång.
    två? var har de byggt den andra?
  • Thegran
    ulligulli skrev 2012-09-06 10:16:21 följande:
    Hej alla,

länge sen jag var skrev i tråden, men nu börja Thailand närma sig ingenCool.

Vi tänkte åka till Lanta över jul & nyår och har inte bokat något ännu... Såg idag bra biljetter med KLM, men det står när man kommer till bokningen att flighten Amsterdam - Bangkok flygs av China Airlines?

Är det någon som flygit med dem? Känns som de borde vara ok om KLM använder dem?

Någon som har ett hus i bakfickan att hyra ut på Long beach, Koh Lanta 23/12 - 20/1?Flört          
    Har vänner som brukar hyra ut sitt hus, ligger dock vid klong khong och upp mot bergen

• Thegran
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-06 16:48:28 följande:
    Om man ska åka till Thailand med en liten 1 åring vad skulle ni rek då för ställe i Thailand?
    tror nog de flesta ställen fungerar bra med en sån liten. Kanske nånstans utan alltför lång transfer tid?
  • Thegran
    elinaehn skrev 2012-09-06 19:40:54 följande:

aha. tack för hjälp! då behöve rjag inte ens ta ställning till om det är lämpligt...

Nu när hösten kommit börjar det rycka i thainerven, i feb är det dags! nu återstår bara att berätta för dottern. har varit tyst om det hela sommaren  
    vi åker i dec och berättade för dottern (snart 4 år) direkt :) gissa vad det stora samtalsämnet här hemma är...haha!
  • Thegran
    cillae skrev 2012-09-06 20:19:13 följande:

Längst upp vid byggnaden, dom har även byggt en ny byggnad mittemot den andra, så poolen ligger mittemellan. Otroligt att dom hade det byggt det från dec 2010 när vi var där sist och när vi kom i dec2011 så var allt klart :) Dom sa att dom skulle bygga, men aldrig att jag trodde det skulle gå så fort. Även en Coffee shop bredvid strandbaren med riktigt gott kaffe av alla de slag
    Ah ok. Känns tråkigt att dom bygger ut... Tyckte det var lagom sist. Hur många rum i den nya byggnaden?
  • Thegran
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-06 20:49:23 följande:

Jag har noll koll på Thailand så gärna tips.
    vad vill ni ha? lugn och ro eller shopping och mer liv och rörelse? :)

Jag är ju förälskad i Koh Lanta. Vårt paradis på jorden.
    Rekomenderar INTE Ao Nang. speciellt inte med en så liten, man är kanske inte så sugen på att åka massa longtail och stränderna i själva Ao nang är ju inget speciellt. 
  • Thegran
    ulligulli skrev 2012-09-08 01:27:15 följande:

Tack vad gulligt av dig:) Är det långt ifrån stranden? Visst är den strnaden väldigt stenig?
    Vi är ju lite sugna på Long Beach i år, men tänkte avsluta med en vecka på Noble House:)
    det ligger ju upp mot djungeln, men kan inte ta mer än 10-15 min ner till stranden. Ja, stranden är inte så badvänlig. Men det är vår absoluta strand på Lanta i övrigt. 
  • Thegran
    Hippa skrev 2012-09-11 17:39:04 följande:
    När jag registrerade mig här så hade vi bara boka T&R Arlanda-BKK. Nu har vi äntligen lyckats komma fram till en bra och spännande resrutt. Efter en natt i BKK tar natt-tåget till Hat Yai för vidare med minibuss till Pak Barra och slutligen båt över till Koh Lipe. Där har vi bokat in oss på en Resort i ett par dagar. Därifrån tar vi sen båten till Koh Mook där vi också bokat boende. Efter det lutar det åt Koh Lanta men vi tänkte ha lite is i magen och boka boende på plats eller någon dag innan bara. Vill gärna ha lite "frihet" i planeringen att kanske sticka åt ett helt annat håll :)

För er som reser reguljärt så kan jag varmt rekommendera er att boka boende via www.sawadee.com. Jag tycker mig ha jämfört på alla bokningssajter och direkt med hotellet och Sawadee har alltid haft bästa pris.

Ska bli så spännande att göra denna resa tillsammans med barnet. Hoppas att han kommer minnas den länge. Han var ju så liten när vi var på Phuket. Och denna resa blir ju lite "annorlunda" då det inte är med charter Glad

Bara 2 månader kvar Solig

Någon som vart på Koh Lipe eller Koh Mook?
    sawadee har vi använt flitigt, jättebra!
    Även thailandhotell.se brukar ha bra priser. 
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)