• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Piggelin78 skrev 2010-06-30 22:09:53 följande:

mileas mamma

Måste bara fråga. Har du hört om någon som har blivit av med pengar eller liknande från sin säkerhetsbox i thailand?

sist vi var där upptäckte vi att det fattades pengar i boxen , kontaktate hotellets chef , men fick ingen direkt respons. Blev till slut osäkra , tänkte att ingen kan ju komma in i boxen. 

Nej , aldrig hört något sådant. Tvärtom så har jag hela tiden fått höra hur laglydiga thailändarna är. Men det finns väl busar även där tyvärr.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Jackie85 skrev 2010-07-01 16:38:57 följande:
    Någon som vet ifall det är Amerikanska våfflor/plättar/pannkakor som serveras nästan på alla hotell under frukosten i Thailand? De brukar serveras med honung till. Letar som en galning efter ett recept på just sådana, men lite svårt eftersom jag inte är säker på vad de kallas för....Någon som vet?
    Om man är bekväm så kan man alltid tillaga dom med hjälp av denna "flaska". Tillsätt bara mjölk:
    http://www.maizena.se/amerikanske-pandekager.aspx
  • Tullemi
    stockrosen skrev 2010-07-01 21:09:14 följande:
    Decural, visste inte att det hjälper mot kolera. Kan man ge ettåringar det? Måst ekolla upp det!
    Ges ej till barn under 2 år.
  • Tullemi

Så....för att ta upp min gamla fråga: nån som varit i Bangtao?

• Tullemi

Vi (jag och dottern) har aldrig fått myggbett, men min man tyckte myggorna om och han var rätt så biten.

• Tullemi

Ja, det där med långärmat är svårt. Vi hade med oss långärmade tunna bodysar till dottern på senaste resan och det var omöjligt att låta henne ha på sig långärmat. Pust pust så varmt det var. Hon hade långärmad solskyddströja på dagen, men på kvällen gick det inte med bodysarna.

• Tullemi
    stockrosen skrev 2010-07-03 00:03:32 följande:
    Jo, jag brukar ha sunt förnuft...men just nu är jag bara lite övernojjig...
    Funderar på om jag verkligen vill ta mina små barn till ett land där både dengufeber och kolera härjar bara för att vi skall få 5 slappaveckor.............tänk om det händer något....................
    nä, jag måste fundera på det här lite till för jag vill gärna men samtidigt så känns det fel.........jag får hänga här med er ett tag och se hur ni tänker osv. Så får jag väl byta nick till hönsmorsa
    Att säga att kolera och denguefeber härjar är nog fel ordval . Dessa sjukdomar existerar och det är bra att känna till dem och göra vad man kan för att skydda sig. Det är väldigt få som drabbas och jag tycker det verkar tråkigt om ni stannar hemma pga detta. Som TessaG skrev så är nog trafiken farligare isf (inte för att ge dig ännu en sak att oroa dig för )
  • Tullemi
    winters skrev 2010-07-04 15:43:33 följande:
    Det är ett mycket bra tips! Sist försvann min väska i Bangkok, den dök upp efter några timmar, men ändå, hade alla mina saker där så vi fick vänta på hotellet tills den kom... Har packat i olika väskor sedan dess, packar även ett ombyte och ett par badkläder i handbagaget så att man ska klara sig några timmar iaf! :)

Ska till Ullared i morgon och såg i den senaste tidningen att de hade vakuumpåsar där, tänkte prova att packa med det, för det var väl någon som tipsade om det!
    Ja, vacuumpåsar är jättebra. Det finns en variant som man pressar luften ur (dom har vi) och till den andra sorten behöver man dammsugare, vilket kan vara knepigare om man nu inte har tillgång till en sådan under resan.
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-05 08:26:08 följande:
    Ska man släpa med sej AD-dropparna ner?
    Det har inte vi gjort. Inte för de 3 veckor vi var borta och just i Thailand får barnen ju massor med sol .
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)