-
var bodde ni?hag7 skrev 2012-01-19 19:57:15 följande:Vi kikade också på Noble House innan vi åkte men jag är glad att jag inte valde det ,bara barnfamiljer överallt o lite hysteriskt tycker jag.
-
tänkte bara meddelade att jag bytt användarnamn, efter varningen om hackers. Så ni vet vem jag är ;)
-
just ja... TessaG förut :)Thegran skrev 2012-01-20 19:22:07 följande:tänkte bara meddelade att jag bytt användarnamn, efter varningen om hackers. Så ni vet vem jag är ;)
-
vi också.TomMon skrev 2012-01-22 17:30:28 följande:Camilla D: jag brukar ha en gammal lur med mig som jag köper kontantkort till där.
sist stod de dessutom och delade ut gratis kontaktkort på flygplatsen, perfekt :) -
blir han sjukare - stanna hemma. Att flyga sjuk är ett helvete. Har själv åkt med förkylning, har aldrig någonsin haft så ont i öronen som på planet.Hoppentoss skrev 2012-01-29 19:49:24 följande:Hej!!
Vi åker till Thaliand i morgon.
Sonen har fått lite Feber och ont i halsen .
Några tips för att underlätta för honom?
Vad bör vi tänka på när vi är där.
Kram på er
Annars så, var försikta med Ac´n. Många blir förkylda pga den. Undvik blöta badkläder är väl också något ni kanske bör tänka på. Alltså, sätt på torrt när han kommit upp från poolen/havet. -
kolla på Thailandsturister i trubbel istället, så vet du vad du ska undvika att göra ;)Halvblod skrev 2012-02-09 14:30:20 följande:
Jag och sonen fixade pass som vi hämtade i veckan. Tveksamt om han kommer in i Thailand med tanke på att han ser helt GALEN ut. Och storasyster som är 4½ åker med ett pass från när hon var bebis
Vi köpte ryggsäck på ÖoB i början av veckan så nu är vi faktiskt färdigpackade och fick utan problem plats med allt i en väska.
Handbagaget är hyfsat klart (en skötväska, en liten ryggsäck med leksaker och vårt handbagage med kamera, pass, surfplatta osv). Nu är det bara förbrukningsvaro som blöjor och mat till flyget plus mjukiskläder att åka i för barnen.
Nu känner man verkligen att det närmar sig på riktigt . Dessutom tittar jag på "Håkans Bar" varje kväll och såg "30 grader i ferbruari" i måndags, så känslan börjar komma på plats
-
förra resan var vi borta sex veckor. Då var vi 4 veckor på Lanta (med utflykter till Koh Ngai och Koh Mook), ett par nätter i Krabi town, några i Ao Nang, en natt utanför Krabi town och 2 nätter i BKK,Kinne79 skrev 2012-02-10 16:27:29 följande:Sticker in en snabb fråga innan jag ska försöka läsa igenom en stor del av tråden. (Planerar åka nästa vinter)
Hur länge är ni borta? Är ni på ett ställe? Reser ni till flera länder? Hur gammla är era barn?
Dottern var 2 år då.
Nästa resa, som blir i höst nån gång, har vi två barn med oss. Då är dottern 4 och sonen 1.
Har inte planerat så mycket. Åker till Lanta igen eftersom vi trivs så bra där. Blir ev Phuket ett par nätter för att besöka svenska skolorna där också. -
De vi har haft funkar bra. Det är ju inte som riktiga klistermärken, men de har ändå suttit kvar helt ok.molnen skrev 2012-02-14 17:50:52 följande:Mång köper flyttbara klstermärken ,men funkar dessa ? har testat fler olika och de fäster dåligt och lossnar av sig själv :(
Finns även liknande grejer men med magnetfigurer. Det roade dottern väldigt länge när vi flög. -
HANS hade det förra året iafFrökenjulie skrev 2012-03-19 12:09:16 följande:Nån som vet nåt ställe på klong dao där de har olika sorters kulglass? Mer än vanilj och jordgubb som verkar vara standard.
-
Hej alla! Antar att ingen här minns mig, om det nu finns några "gamla rävar" kvar?
Nu är det iaf dags för en ny resa. Denna gång med två barn.
Åker till nytt ställe för oss, så känner oss helt novis igen :)