Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

kata och karon, hur långt är det att förflytta sig till patong om man vill åka dit en em tex?

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

oki, tack!
    funderar på vart vi ska bo 4-5 nätter i åhuket innan vi åker vidare till malaysia.

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    mintur2010 skrev 2010-12-20 20:56:37 följande:

Hur mycket baggage fick ni ta med er när ni reste med spädbarn. Verkar vara lite olika bud från Thai som vi skall resa med. Jag har fått ett mail där de skriver; 10kg incheckat + barnvagn och sen 7 kg handbaggage. En annan vän som skall resa har fått info om 10kg incheckat och sen en paraplyvagn.

Vet någon vad som gäller?

HEJ
    Jag har skickat mail och frågat ungefär samma saker
    Vi får väl avvakta och se vad de svarar!

HEJ
    jag har några funderingar ang att resa med infant.

Kan man beställa en portion med mat till honom? Gärna en "Vanlig" portion och inte en infantportion?

Vad gäller för bagage? Hur många kg Eget bagage får han checka in?

Får han ha en egen väska som handbagage och hur många kg får den väga?

Vagnen om man har en liten paraplyvagn får man ta med sig den hela vägen till flygplanet då?

Om jag väljer att checka in vagnen, går den utanför bagagevikt då?

Vi ska åka från Arlanda till Thailand

/Jenny

• Jensa1973

Hej
    Barn under 2 år kan förbeställa även måltid som kallas för toddler meal,
    lite mer anpassad för barn som är över 8 månader,

Barn under 2år kan endast ta med sig 10kg incheckat baggage , utöver tex
    paraplyvagn.
    Paraplyvagn går att ta med sig ända till gaten,

då du ej har skrivit ert bokningsnummer eller datum på er resa så kan vi ej
    förboka maten till eller hjälpa er med sittplatser,
    återkom om du vill ha hjälp med det.

Med vänliga hälsningar / Best regards
    Thai Airways wish you all a

Merry Christmas & Happy New Year 2011

• Jensa1973
    mattispadd skrev 2010-12-27 16:10:42 följande:
    Hej ni som flygit med thaiair till arlanda ....har ni kommit i tid....
    börjar på att bli orolig..eftersom vi ska landa 06,05 så bokade jag tåg hem till sundsvall med första bästa tåg...bra tänkte jag tåget ska gå 06,48 men tänkte inte på om man ska hinna få sitt bagage......shit pommesfrites....är tågen långt ifrån bagage bandet??
    Vilka datum reser ni?
  • Jensa1973
    mattispadd skrev 2010-12-28 11:32:44 följande:
    vi kommer hem den 24/3 och åker den 8/3 ...
    55 min ....på oss...gahhha...och jag som köpte ej ombokningsbar biljett....ska man chansa att ringa sj och boka om ändå...jag menar efter denna jul och vinter så ligger som ju inte dirket på prio ett listan för resenärer..kanske vill hjälpa till och få in lite pengar iallafall....)))
    Okej, ska ni åka till Lanta?

Vi åker tåg från S-vall också men ska boka ombokningsbar till hemresan
    Tänkte nog ta det tåget som går runt 9...Äta lite frulle kanske man hinner el så i väntan om bagaget kommer tidigt

Vi åker ner 2/3, bor på Continental, vågar inte chansa på att åka tåg ner samma dag...
    Hem kommer vi den 4/4..

Men dina barn var inte så små va??
  • Jensa1973

Vem eller vilka var det som nyligen varit i Kao Lak?

Verkar inte bli så lång tid för oss på lanta då det helt plötsligt är fullbokat på Resorten vi tänkte bo på..

Så nu tror jag vi tar Phuket istället.
    Har dessutom hört att det kan vara riskabelt och ff dåligt väder ut till Pherentian i mars...
    Så vi tar nog Phukets västkust istället..

Så billiga och bra boenden tar jag gärna emot tips på..

Funderar på att börja i Ao Nang några nätter..

Vi vill helst inte betala mer än 350 - 400/natt då det är vad budgeten tål..

Är det billigare att "leva" i tex Kao Lak, Karon än på Lanta??

• Jensa1973

Mileas mamma

Vad kostar de allra billigaste vagnarna?? de som du säger är plastiga..

Vi tar med en sulky utan liggläge å tänker om vi behöver det köper vi en där nere..
    Bara för att ha liksom

Vart shoppar man sånt bäst Krabi el Phuket..

• Jensa1973

Hej alla

Jag har massor med nya funderingar

Vi anländer ju till Krabi Airport
    Tänkte bo ca 3 nätter i Ao Nang. Bla ta en dagsutflykt till raily, vad kostar det?

Sedan om man ska ta sig vidare till Phuket, vad är billigaste alternativet?
    Funderar på om man kan åka färja el båt av nåt slag bara att passera Phi Phi skulle göra mig nöjd,

Sedan vart lägger båten till i Phuket?

Vet att vi alla är olika, men funderar på att börja lite från södra delen och bege oss norrut för att avsluta med en vecka i Koh och lugnet som jag antar råder där.

Har alltså ca 1,5-2 veckor som jag skulle vilja spendera Inte alltför långt från ex. Patong
    Eller har jag förstått fel när jag tänker att det är där den mesta shoppingen finns? Alltså om man ledsnar på strand?

Tror ni man kan hitta bra boende där runt Karon - kamala?? mars,,

Är det svårt att förflytta sig från ex Karon om vi vill byta och på i Kamala efter 6 dagar??
    Dyrt? Är det taxi man kör på då?

Jag har så svårt att komma fram till en ev resrutt.. Tror att jag kommer ledsna och vill röra på mig. Men det är ju inte alls något jag VET...

Om ni inte vill skriva tips å ideér i tråden så inboxa mig gärna!!

• Jensa1973

Heloo alla som känner sig manad att svara på min fråga!!

Från Kao Lak.
    Hur lång tid tar det ex till Krabi Air port, och någon som vet hur lång tid det tar?

Funderar på om vi ska flyga från Phuket eller Krabi till Kuala Lumpur.
    Kanske är lika enkelt att ta sig landvägen till krabi??

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)