• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2011-10-12 12:54:25 följande:
    Början nov, en månad. Bokade i december 2010.

Nej, då har Thai verkligen inte kampanj! Det är under sommaren, typ från maj.
    Jo, Thai har kampanj fram till mars! Fick mail om det för några dagar sedan.
  • Thegran
    Peak skrev 2011-10-12 15:58:38 följande:
    Ja det kanske inte är den billigaste kampanjen men de brukar ju ha några per år då de sänker priserna ganska rejält. Sist vi åkte tror jag vi var borta i feb/mars och då var det en. I alla fall vad Odenresor kallade "thai-kampanj" då det är billigare med Thai air...
    Läs här om Thai´s kampanj;
    http://www.jordenresor.se/
    står om den på första sidan.
  • Thegran

knodden ska ju vaccineras när han är 3 månader, den vanliga vaccineringen.
    man kan ju om man vill lägga till vaccin mot hepatit också. funderar på om det kanske är lika bra att få det gjort på en gång...för utomlands ska vi ju såsmåningom.

vad tycker ni? hur skulle ni göra?

• Thegran

Lite inte på väderprognoserna. När vi var ner så visade de regn hela dagarna. I verkligheten var det någon skur per dag bara.

• Thegran
    Dynah skrev 2011-10-19 11:26:27 följande:
    Fråga om taxfree...
    Ska man förboka? Eller finns samma varor billigare på flygplatsen i Krabi? Eller samma varor billigare i Thailand?
    på flygplatsen i krabi finns i stort sett inget alls :)

vad har du tänkt köpa?
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-10-19 17:12:08 följande:
    Nån som vet hur lång tid man ska vara på flygplatsen när man åker reglflyg med Thai ?
    minst två timmar innan är väl det som rekommenderas har jag för mig
  • Thegran
    Toppen9 skrev 2011-10-23 20:35:12 följande:
    Hur många vaccinationer har era 1,5 - 2 åringar fått just för resan? (och hur många sprutor blir det?)
    Hur lång tid innan resan måste de tas för att ha effekt?

Undrar då vi är sugna på att resa med sonen som just är i den åldern och jag inte blir klok av alla vaccinations-sidor och det inte finns nåt ställe man kan ringa en söndagkväll
    vår 2åring fick twinrix, 2 sprutor innan avresa och en efter.
  • Thegran
    JohannaL skrev 2011-10-25 19:01:36 följande:
    Helt nojig börjat packa och ordna inför vår 5 månaders resa om 4a veckor. Känns som jag har glömt fixa nått viktigt, nån som har idéer på vad man absolut inte får missa?
    cherekringar om du har barn som behöver armpuffar i vattnet :) helt fantastiskt bra
    solskyddskläder!
    flytvästar
    något att spänna/binda fast barnen med om de inte kan sitta på vanlig stol (typ sele, sack n´seat eller annat)
  • Thegran
    Majomajo skrev 2011-10-28 09:40:25 följande:
    Ja, fast samtidigt lyssnar jag mer på UD än AB.
    transit avrådes ju inte, alltså kan det inte vara översvämmningar vid flygplatsen. boka något hotell i närheten av flyget, eller boka om inrikesflyget så ni slipper en natt i BKK?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)