• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mawe123 skrev 2010-06-17 13:38:59 följande:
    Tjusningen är ju lite att kunna beställa in flera rätter, prova, rata det man inte gillar och beställa nytt, utan att det kostar så mycket!

Snåla kan man göra hemma resten av året, ""unna sig" tycker jag är ett fint uttryck när man är på semester Skrattande
    Jaa, massa mat ska man smaka på . Vi har ingen budget (inget uträknat iaf)  för mat/dryck/utflykter osv.....eller vi har väl ett maxtak kan man säga och det är ganska högt satt. Sen om man inte gör av med pengarna så finns dom när vi kommer hem istället.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 17:34:09 följande:
    Idag köpte vi en chicco lite way :) ska provköra den i helgen när vi ska till sthlm!

Undrar lite vad ni har för väskor till era? hon i butiken testade att lägga ner den i en babytravel, men det gick inte,
    vilken väska har ni vagnen i när ni reser?
    Vi har Babytravels väska och den funkar jättebra om vi tar av framhjulen.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 18:08:22 följande:
    aha, hon tog nog iof inte av dem och testade.
    då kanske vi ska köra på den iaf då

förresten, vad kostar vagnsväskor ungefär?
    fick hjälp av nån grön i butiken som hade noll koll, och hon hade ingen prisuppgift...
    Vi betalade 149:- för vår Babytravel.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-06-17 18:11:46 följande:
    Vi betalade 149:- för vår Babytravel.
    ...och det finns fortfarande plats för lite blöjor o.dyl runt vagnen...
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 18:30:05 följande:
    www.amvina.se/sunshinekids/buggybag.aspx
    är det denna?

den ser mer stadig ut än babytravels..har du kollat på nån irl? är den vadderad eller så?
    tror du man får i lite blöjor eller liknande i väskan också? :)
    Ja, Babytravels är bara lite nylon(?)tyg så det är inte mycket till skydd så sett. Det är väl vad man får för 149:-
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 19:13:12 följande:
    testpackar så fort den kommer och rapporterar därefter :)
    Fast den (som du beställde) ser lite ut som Babytravels gör...lätt vadderad (med betoning på lätt dock). BT-väskan är ju inte bara enkelt tyg. Ja, du får berätta när den kommit hem till er .
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 19:43:56 följande:
    sitter o filar lite på packlistan, när det gäller "större" grejer, och behöver lite tips. det jag hitills har med är;

* resevagn (chicco lite way)
    * flytväst (baltic)
    * solskyddskläder (två set - en med lång ärm och en med kort, båda med shorts)
    * solglasögon, kids banz (har inte köpt än)
    * solskyddskrämer (vill ha med hemifrån)

vad mer bör man ha med, till en liten som blir två år under resan?
    kläder, leksaker till flyget och sådant har jag inte med på listan men det ska givetvis med sånt också.
    men är det nåt mer man bör köpa i förväg och ha med sig, som går under kategorin "nödvändigt/viktigt"?
    Har du nån solskyddshatt?
  • Tullemi

Jag har tipsat om det förut: vacuumpåsar. Vi packade Mileas kläder i en sådan och den blev PLATT . Likadant gjorde vi på hemresan och då var det väldigt bra, med allt som skulle ner i väskan .

• Tullemi

Och vi åker bara för 3 veckor. Hade tänkt åka ca 8 veckor men mmaken fick ett nytt jobb och då passar det inte

Barnstolarna i Thailand måste jag varna lite för. Det har vi iofs pratat om tidigare i tråden, men för de som är nya här så nämner jag det. Barnstolarna som finns (som vi stött på) är som vanliga stolar men högre. Det funkade oftast ganska bra att ha dottern i dom, men 2 gånger gled hon ur dom. Hon gled ner framtill eftersom det inte finns nåt främre skydd. Nu gick det ju bra, men det var himla otäckt och hon blev ju så rädd . Nåt att knyta fast barnet med kan ju vara bra, ja .

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)