• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

fröken frida skrev 2011-02-18 20:33:52 följande:
    Säkert en dum fråga men...Sandleksaker och så, det köper man väl enkelt där?

finns överallt.

• Thegran
    fröken frida skrev 2011-02-18 21:00:01 följande:
    Tack En sak mindre att packa ner!
    ja, och när du åker hem kan du ge bort det till något annat barn :)

vi gav bort både leksaker o solkrämer - städerskan blev jätteglad över lite leksaker till sin dotter :)
  • Thegran
    ulligulli skrev 2011-02-19 10:05:14 följande:
    Vi har kollat på utresedatum 21 dec och hem den 12 januari. Fick priset 12000 per vuxen och 9500 per barn.

Vilka datum har ni andra kollat på som fått bättre priser?
    Då är ni ju borta över både jul och nyår, och då blir det oftast rätt dyra biljetter.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-19 20:22:13 följande:
    Berätta mer MiniPyret !
    Nu är jag inte MiniPyret, och har inte bott på Noble House men ALLA vi har pratat med som har bott där har älskat det .
    Har varit på anläggningen, den är jättefin och välskött.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-19 23:50:06 följande:
    Nån som har nån koll på det här om falska biljetter ? Blev lite orolig nu när vi har köpt biljett genom Jorden Resor ni som har bokat genom dom , har allt funkat som det ska o hur har eran "biljett" sett ut som ni har fått ?
    Oroa dig inte, Jorden säljer definitivt inte falska biljetter.

Vi fick en e-ticket, m biljettnr, flygtider  och sådant på, som vi skrev ut och tog med oss men det räckte att enbart visa upp passen har jag för mig.
  • Thegran
    MissCh skrev 2011-02-19 23:51:05 följande:
    Jag funderar på de där Cherekringarna som många skrivit om tidigare i tråden.
    - Är det värt att lägga lite pengar på att köpa dem istället för vanliga armpuffar?
    - Funkar de även för större barn, har en 4,5-åring som är vattenvan men inte kan simma?
    - Har läst att de kan halka av armarna lättare än vanliga armpuffar, något som ni märkt?
    Vi tycker att de är betydligt bättre än vanliga armpuffar! Hållbarare, bättre flytförmåga och bättre att "navigera" i vattnet (iaf för mindre barn)
    Vi såg ett barn i den åldern som hade cherek på sig. Bör funka.
    De halkar absolut inte av armarna. För att ta av dem måste man ta ur luften, så har man satt dit dem och blåst upp dem så sitter de.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-20 09:29:49 följande:
    Tack TessaG ! det känns lite lugnare nu när du säger det.
    Du kan vara helt lugn - det är ett seriöst bolag vars ägare har mångårig erfarenhet av branschen.
  • Thegran

Nu har vi äntligen fått tummen ur och bett Jorden resor lägga in en bevakning åt oss! :)
    Blir bara 2 veckor (feb 2012 - lååång tid kvar!) men känns som att 2 veckor räcker när vi har en så pass liten knodd med oss (om allt med grav. går som det ska vill säga)

• Thegran
    annica26 skrev 2011-02-20 10:45:01 följande:
    tessaG: vi har oxå bevakning på jordenresor...vi åker den 22/1 2012..=) i 3 veckor...har ni fått någe prelpris av dom? vi skulle få det slutliga den 12 mars, dom hade prelbokat utresan av dom fick jag mail om i veckan.

ASAT: Hade ni betalat in hela resan på en gång?? vet ni hur man fick göra, har för mig att jag frågade i första mailet jag skickade till dom och fick till svar att man kunde både dela upp och betala en summa i början och resten 45 dagar innan avresa. Men har mailat med så många ställen så jag kanske minns fel..:/
    Inget prel. pris. Har inte frågat om något heller så vet inte jag får något sådant. Har precis mailat iväg datumen till dem så väntar på svar.
    Vi vill åka med thai, betalar gärna lite mer för det så bryr oss inte så jättemycket om priset om jag ska vara ärlig...

Vi bokade m Jorden förra resan (som vi var på nu i nov och dec) vi betalade hela resan en månad innan avresa. Ska nog lägga upp det på samma sätt nu.   
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-20 11:28:04 följande:
    Har för mig att man kunde betala en anmälningsavgift o sedan resten en månad innan men då kunde priset ändras lite så vi tyckte att det var bäst att betala nu .
    Det enda som kan ändras är skatterna, vilket inte brukar vara mer än några hundralappar. Har man tur kan det ju ändras så det blir billigare också ;)

Vi vill betala en månad innan eftersom ett av barnen som ska med inte ens är fött, är bara i början av graviditeten nu och vet ju inte alls hur vi känner när barnet väl är här...om vi i huvudtaget vill, eller kan åka menar jag.
    Skönt att veta att man slipper förlora något alls om det skulle bli så.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)