• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Halvblod skrev 2011-12-20 21:12:28 följande:
    Strax söder om flygplatsen tror jag. Har för mig att det är typ 2 bukter ifrån Kamala där vi funderar på att bo.
    Jag har hört talas om stället tidigare men när jag såg bilderna så kände jag hur buffén ropade mitt namn  
    Den ropade även på mig. I löööve smarriga och bra bufféer.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    winters skrev 2011-12-24 11:12:42 följande:
    Vi har fått erbjudande från hotellet i Khao Lak att spendera de sista dagarna på systerhotellet i Phuket, Cape Panwa, någon som har varit där? Vi behöver inte betala något och får transfer, middag o båtutflykt. Känns ju lite lockande att testa något nytt, men i sådana fall måste vi lösa att få åka direkt till flygplatsen på fredag, annars hinner vi inte! Skrattande Men det vore kul om någon varit där, Fritte åker tydligen dit:
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/phuket/cape...
    Japp, vi har varit där under en dag. Grönt och fint, men vi såg inte så många badstränder. Det fanns så klart stränder men det låg Long Tails överallt, så det var lite fiskar-stuk över dem. Men vi såg ju givetvis inte alla stränder som fanns i området . Vackert var det iaf
  • Tullemi

Winters: jag hade tagit chansen iaf . Närmast är nog Phuket Town, där det finns ett varuhus samt mindre shoppinggator. Phuket town är ett härligt avbrott från turistorterna, tycker jag.

• Tullemi
    winters skrev 2011-12-25 17:01:23 följande:
    Ja just det, Premium outlet tror jag att jag har läst om, men det är inte jättemycket lovord om det. Får kanske spana in Central Festival o converse och sedan hade det varit lite småkul att besöka någon av de "vanliga" stormarknaderna, om inte annat för att köpa lite kryddor, hittade inte curry powder i supermarketen här i år, så det är kvar på listan!

Men som sagt, om någon vet var man kan få tag på barnstorlekar på Converse är det bara att hojta till innan onsdag-torsdag!  
    Jag säger: skippa Premium Outlet!
  • Tullemi
    winters skrev 2011-12-26 06:55:28 följande:
    ja det var ett erbjudande vi inte kunde motstå, alltid kul att få prova något nytt och med så mycket bonusgrejer blev det inte så svårt!

i dag är det strååålande sol och klarblå himmel här i khao lak!  
    Ja, då ligger GBG inte så långt efter då: klarblå himmel och..tadaaaa....7 grader varmt hahaha.
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-12-28 19:50:38 följande:
    D-vitamin brist Du behöver sol!!

Thailand *fnissar*

(Phuket, Bang tao beach, www.ving.se/thailand/bangtao-bay/sunwing-reso... )
    Ja ,just det ja . Vem f-n behöver inte sol? Jag kryper t.o.m in i solariet, harkel. Jag är väldigt nyfiken på BangTao, speciellt om ni ska till ett Lollo & Bernie-ställe. Dottern har snöat in sig på ett sånt ställe.......
  • Tullemi

Ersättning finns att köpa i thailand. En uppsjö av märken, bla NAN. Släpa alltså inte med det om det inte är så art barnen dricker nån specialare.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)