Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Okej, ja vi får se hur vi gör, tänkte mest på att vi mellanlandar och ska vidare til lKRabi och det kunde vara skönt med vagnen

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    syster j skrev 2010-11-17 08:53:29 följande:
    Hej!
    Bodde först på lanta sea house. Det var ok. Bor nu på Southern Lanta. Flyttar till en lägenhet den 20. Ser fram mot lite större ytor. 
    Hade de pool?
    Varför ville ni inte bo kvar?
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    syster j skrev 2010-11-22 07:58:36 följande:
    Har för mig att det var nån i tråden som frågade om Kaw kwang beach resort. Var där i dag och käkade lunch. God mat och jag tror nog att det i särklass har klong daos vackraste utsikt. Pao som äger stället är en urtrevlig kvinna. Har bokat in mig och familjen där from lördag. Fick ett mycket bra pris av Pao. Så from lördag så kommer jag att lägga upp bilder och skriva om stället vad jag tycker är för och nackdelar för en barnfamilj. Kolla om ni vill:
    familjetripp.wordpress.com/ 
    Okej låter spännande.

Vi är lite "rädd" för att Ex DR ska kännas för mycket "Turkiet"
    Är det kanske bättre och boka där då?
    Finns det pool?
    Och det var också bra strand å så?

Våran lille fyller ju 2 när vi är borta
  • Jensa1973
    Anna1010 skrev 2010-11-22 13:19:12 följande:
    Det var jag, tack snälla! Nu i helgen fick vi äntligen tummen ur och bokade de första dagarna, det blev Summer House. Vi kommer till Lanta på söndag. Har spanat på Kaw Kwang, var bara lite undrande om det fanns tillräckligt med matställen etc nära eller om det kändes "off".

Trixet för oss är att hitta något lagom off. Vi vill verkligen ha det lugnt - men/och helst inte behöva flytta runt på tre veckor, så det gäller ju att det finns fler än tre restauranger inom räckhåll också... :)

Då ska jag kolla er blogg - och strax därefter kan vi kolla live :) Men visst är ni på Long Beach nu, förresten? Hur är det där? Fint? Kan barnen bada utan problem?
    Har samma funderingar som Anna1010

Fast vi åker i mars.
    Har Long Beach som alternativ också..
  • Jensa1973

Känns det rätt att bo på Kaw Kwang?

Känns som det lutar dit.. Verkar det vara fullt eller tror du man kan komma ner utan att ha bokat boende??
    Har inte mailat och frågat vad de har för Bestprice..

Har du sett de olika boendena? Vi är 2 vuxna och en 2-åring...

• Jensa1973
    Trulis och Mileas mamma
    Vi vill också tips på hotell gärna med pool och lite halv budget!!

Vi känner att vi nog behöver lite "puls" mellan Lanta och Pherentian Island
  • Jensa1973

Trulis

Vi kommer åka till Thailand 3/3 och sedan över till Malaysia runt den 20/3
    Så jag har medvetet skjutit på resan en månad för jag vill verkligen dit upp och inte till Langkawi!

Såå jag vet att det inte är högsäsong, men hoppas att vi klarar monusen iaf

• Jensa1973
    MissKaos skrev 2010-11-30 21:29:40 följande:
    Det är fantastiskt, men boka boende hemmifrån!
    Måste man boka i förväg även i slutet på mars tror du?
  • Jensa1973

Sist skrev jag öppningsdatumet på vällingpåsen och hemma äter killen bara välling på kvällen då räckte den till 13 dagar/flaskor

Tror att han ska få välling morgon och kväll därnere så vi tar 4 paket eftersom 2 räcker ca 26 dagar- Vi blir ju borta dryga 30..

Så med det jag räknar att ta i handbagaget så grejjar vi det.

Om man tar med en sån rygga/bärstol, kan man checka in den som "specialbagage istället för vagn då?

• Jensa1973

När vi åkte till Turkiet förra sommaren så checkade vi in bagage.
    Fick uppmaning (kanske en "biljett") att vandra vidare till specialbagage och innan vi lämnade väskan så packade vi i blöjor och vagn i väskan. Vi köpte dock plast till nerresan för ca 40:- bara för att känna oss säker att vagen och innehåller var helt när vi kom fram. Hemåt packade vi lite krafs i vagnsväskan också, men då struntade  vi i plasten för då skulle vi ju "bara" hem..

Tror inte de vägde, och vad de ser i en ev monitor vet jag inte. Men de öppnade iaf INTE plasten och kikade..

Vagnar kan ju väga väldigt olika också.. upp till 22 kg typ!!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)