Inlägg från: ShinMama |Visa alla inlägg
  • ShinMama

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej tråden!

På lördag åker vi med våran son som är 7 månader och innan vi åker till Koh Samui som är vår destination så kommer vi spendera två dagar i Bankok, jag har två frågor som jag hoppas någon van kanske kan svara på!

1: Vi kommer att ta med sonens ersättning, han är ingen petig herre direkt men det känns lättast så och jag håller även på att sluta amma så kör det ihop sig så har jag bröstmjölk MEN jag tänkte bara ta med mig mat för de första två dagarna (så vi slipper stressa runt efter burkmat) så jag undrar sen vad det finns för utbud? Jag har hört på ryktes vägar att det finns samma märken som i Sverige, är det sant? Vilka i sånna fall :)

2: Har någon varit och handlat på JJ market? Jag älskar barnlöses och tänkte handla på mig ordentligt men vet inte om jag har för höga förhoppningar, är det någon som varit där och handlat just barnkläder och kanske kan dela med sig lite?

Tack till den som har tid och ork! :)

• ShinMama

Min son äter bara puré än så länge, inget med bitar i så det fungerar bra om det finns. Något måste ju Thailändarna ge sina barn...

• ShinMama

Vi är i Thailand nu, har hittat både baby cereal (samma sak som svensk gröt i stort sett) och "Ella's kitchen" i flera olika smaker. Tänkte bara tipsa om det ifall det är fler som reser med en så liten som vi (7månader).

Det stämmer även att Thailändare älskar barn, på gott och ont, det får man vara beredd på. Jag tycker personligen det känns lite väl när en för mig okänd servitris står och torkar min 7 månaders om munnen och petar och har sig medan jag försöker äta middag i lugn och ro med min familj ;)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)