lindaha skrev 2011-08-12 10:41:16 följande:
Oj shit vad mycket pengar, hur många är det som åker?
Vi har betalat 5.500kr per person för flyget sen ska vi boka hotellet där nere, kommer gå på ca 3500kr för 3 veckor. Så allt som allt kommer vi betala ca 25.000kr
asat reser väl under högsäsong vilket ni inte gör såsom jag uppfattat det när jag läser här i tråden. Och ev. är det kanske även direktflyg?
Har ni inte bokat boende via bekanta som är bosatta där? Då får ni nog billigare pris än medelsvensson. Dessutom är boendepriser också lägre när det inte är högsäsong. Vi vet heller inget om vilket slags boende ni resp. asat valt. Hur ska ni bo?
Era flygbiljetter låter ju jättebra, både vad gäller tiden på dygnet ni åker samt att det är en kort mellanlandning.
Var bokade ni dem? Hade lätt kunnat tänka mig flyg i den prisklassen men har budgeterat för 35 000 - 40 000.
Att boka flyg tidigt och/eller när det inte är högsäsong brukar vara bästa sättet att få billiga flygbiljetter. De släpps nästan ett år i förväg så många bokar sina flyg över jul/nyår redan i december/januari året innan de reser.
Någon som vill dela med sig av sin budget för vad en långresa kostat/beräknas kosta?
Spelar ju självklart stor roll hur man vill bo, var, hur många man är, vad man ska göra osv.
Vår plan är, som sagt, att vara iväg 2-3 månader när barnen är 4,5 resp 6,5 år gamla. Vi kommer vara 2 vuxna och 3 barn. Vi beräknar att det kostar oss 1500 kr/dygn på plats, för boende, mat, lokala transporter med tåg/buss/flyg (AirAsia), lite shopping och utflykter. Ngt enstaka dyk kan nog ingå också. Är det realistiskt?
Har inte varit i sydostasien sedan -06 och då levde vi gott på 500 om dagen som två vuxna utan barn. Men priserna har väl gått upp lite och vi kommer nog vilja bo lite bättre nu när vi har barn med oss (pool, reglerbar AC osv). Vad tror ni?