Inlägg från: Merkuríus |Visa alla inlägg
  • Merkuríus

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

femman skrev 2013-02-24 16:14:51 följande:
    Någon som har erfarenhet av att sy upp kläder?

Precis som "Resande" säger hade jag samma problem jättefint sydda osv men passformen dom gör är otroligt dåligt fel, vet inte varför dom gör det så fel...
  • Merkuríus

Kolla classic travel vad dom tar dom skräddarsyr även, vi betalade 2011,  28.000:- för 17 dagar på 4stjärnigt hotell på phi phi island, vi tyckte dom var toppen.

ulligulli skrev 2013-02-25 08:16:26 följande:
    Vilka har ni bokat med och vad fick ni för pris?

Vi gjorde en förfrågan 22/12 - 19/1 arn - bkk och det skulle kosta 42000:-:( 
  • Merkuríus
    Esmeralda skrev 2013-02-27 15:00:19 följande:
    Ni som är lite mer vana resenärer - finns det reguljärflyg direkt från Sverige till Phuket? Är det svårt att få tag i såna biljetter? Vilka flygbolag ska man absolut undvika? När ska man boka om vi ska åka jan-feb 2014?

Vi tänker hålla oss i Phuket-Krabiområdet så det vore skönt att slippa mellanlanda tänker jag. Vad är era tankar? 
    Vi flög direkt till krabi när jag åkte 2006 men det är ju ett antal år sen då åkte vi med apollo. Fanns även direkt till phuket också.
  • Merkuríus
    Marsipanprinsessan skrev 2013-03-06 16:13:01 följande:
    Hoppas jag inte pajar tråden med mitt "nybörjarsnack" men måste återigen ställa en korkad fråga: vad är egentligen ett bra pris på flygbiljetter till ex Bangkok/Phuket i typ februari/däromkring? Pratade med en ytlig bekant idag som sade att hon köpte sina biljetter ett år i förväg "för typ ingenting". Men vad är det? Kunde inte med att fråga, vi känner ej varann. Jag har bara charterpriser att jämföra med och det är ju apdyrt.

Hur är vädret i mars? Drömmen vore ju att åka i typ januari och stanna ett par månader... Har sett väldigt varierande priser på hus osv. Ngn som har koll på hur Phuketområdet brukar vara under sommaren?
    Tacksam för svar!! 
    Vi var i thailand i feb/mars superbra väder, var även i thailand i november månad mindre bra då det är regnperiod då hehe då var det fint väder med sol fram till mellan 14-15 sen ÖSTE det ner.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)