Ni med deprimerade partners - prata av er?
Hej på er
Min pojkvän är också deprimerad,djupt deprimerad.Kanske inte kan kalla honom för min pojkvän längre då vi inte har setts på 3 månader,utan bara haft sporadisk kontakt via sms och msn,vi bor ej ihop.Han lider även av telefonfobi,socialfobi men hans PÅ har blivit bättre senaste året.
I april är det fyra år sedan vi träffades.Under dom här åren har vi gått igenom många jobbiga saker,men vi har ändå fortsatt tillsammans.Han har mått dåligt till och från under den här tiden,fått medicin,gått hos flera olika terapeuter och även provat KBT.Tyvärr har han haft fruktansvärd otur med sina terapeuter,fått bytt flera gånger och han har aldrig fått något riktigt förtroende för någon.Det här har fått honom att förlora tron på att han kan hjälpas,han har gett upp.
För ett par år sedan hamnade han i en depression och stängde ut mej totalt under flera månader.Jag fortsatte att söka kontakt,mejlade och smsade,men det blev allt längre mellan gångerna.Till slut hörde han av sig och frågade om jag ville komma dit till jul.Jag blev kvar där över nyår och några dagar inpå nya året (2009)
2009 var ett skapligt bra år.Vi träffades och umgicks mycket.På sommaren var hans son med om en olycka och blev svårt skadad i benen som han får leva med resten av livet.Det blev en tuff sommar.Jag var hos dom så fort jag var ledig och det kändes som att vi kom varandra närmare.Framåt hösten började han dra sig undan mer och mer.I november dog en barndomskompis pappa och det blev starten på hans nuvarande depression.Vi firade jul och nyår tillsammans men han mådde fruktansvärt dåligt.
Han pratade mycket om hans barndom.Han blev misshandlad av sina föräldrar och allt det verkar nu ha kommit ikapp honom med full kraft.Han har hela tiden försökt att förtränga allt som hänt,även om han hela tiden har pratat med mig om det i perioder.
Nu har vi inte setts på 3 månader.Första tiden kunde han söka kontakt med mej på msn,sms och ringde en gång,men nu är det i stort sett omöjligt att få kontakt med honom.Jag har fortsatt att försöka men det blir bara svårare och svårare.Jag börjar ge upp hoppet.
Jag älskar och saknar honom fortfarande,tänker på honom varje dag.Det är skit jobbigt att bli så totalt utestängd från hans liv.Det enda 'livstecknet' från honom är att jag kan se honom online på msn....Men det är bara tystnad från hans sida