Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Mola/Druvbörd

Hej flickor!

Måste ju uppdatera lite här nu... var iväg på ett tidigare VUL än planerat eftersom oron skenade till oanade höjder och min kommande bm var gullig att fixa ett på MVC.
    Så.... en liiiten böna 6-7 mm lång (?) och med ett stadigt pickande litet hjärta!
    Jag har gått lite kortare än vad jag hade räknat, 6+4 ist 7+2 men det hade jag nästan på känn...

Jättegullig läkare som tyckte att jag på inskrivningen skulle få bokat en tid till henne när jag är i v 12 och göra ett nytt UL för att lugna mig!
    Nu inväntar jag 22a för det redan bokade UL:et på KS och hoppas då att bönan har växt som den ska

• SuperMajjsan

Åh, alla ni som har det jobbigt- känn inte att ni måste komma med positiva tillrop och uppmunta.. när jag startade första tråden var ju tanken att man skulle få skrika ur sig allt som är jobbigt och få stöd från de som mår bättre...
    Bara skriv av er!!!

Ha en mysig helg alla!

Kram

• SuperMajjsan

Kasa: Alla tumma och tår hålls för dig idag!!!!! LYCKA TILL!!!!

Vanna: Hur har det gått för dig?

Alla ni andra, lycka till och ha en riktigt god jul, jag jobbar bara idag och sen är det julledigt och jag är bara inne på FL på jobb-tid

Kram på er och håll tummarna för att min lilla böna har växt som den ska när vi ska kika in imorron

• SuperMajjsan

Hello flickor!

Allt bra här Var på KS i onsdags och fick se en lite större böna som växt lagom som den skulle på
    en vecka, nu är jag i v 9, snart 10..
    Var på inskrivning imorse och det kändes så otroligt overkligt... kan inte fatta att det verka som attd et faktiskt ska gå bra den här gången...
    Så gullig bm, hon fixade ett extra ul i v 12 till mig och extra träffar med henne i början eftersom jag är så orolig som jag är och det kändes jätteskönt.
    Sedan har jag redan fått tiden för det 'stora' UL i v 18, 8 mars vilket kändes helt galet mysko...

Tänker på er alla och hoppas att ni har det bra!

Grattis Wass för v 12 en pigg buse i magen Härligt! 

Kram på er!!!

• SuperMajjsan

Usch Vombat, det borde vara brottsligt att bete sig på det viset! Det är ju inte halsont man är på sjukhuset för..
    Man är så otroligt sårbar när det gäller allt detta och behöver bli bra bemött!

Jag hade oturen att få mitt definitiva molabesked av en pappskalle, han var totalt okänslig för det faktum att jag bröt ihop av graviditetsförbudet. Han menade bara kallt att det var väl viktigare att inte få cancer utan att bli frisk
    och det är det ju såklart men i just det ögonblicket var det största för mig att det skulle dröja så lägne innan man fick försöka på nytt. Han gav mig förbudet ett år från att värdet hade gått ner till noll.
    Jag var förtvivlad efetrsom för mig hade jag varit gravid på 'riktigt' jag hade ju nästan en bebis i min famn redan (var i v 17 när det upptäcktes) och han svarade bara att det var inget att vara så ledsen för, det hade ju aldrig funnits någon bebis! Åh, blir upprörd bara jag tänker på puckot.
    Sedan blev jag skickad direkt till lungröntgen där jag flera gånger fick frågan om jag var gravid och om jag var helt säker.... kan väl bara säga att jag blev fullkomligt vansinnig och slängde stolar omkring mig till sist..
    Hade ett praktfullt blåmärke på smalbenet av att ha sparkat på en stol med

Men efetr denna mardrömsdag har jag bara haft tur med alla jag träffat och jag hoppas att ni andra får träffa bra sjukvårdspersonal i fortsättningen.. det är vi värda i allt vårt elände!

Ludvigs mamma: Jag håller helt med dig, 2011 är vårt år!!!!
    Nollvärde där det ska vara nollvärde, massor av plus och bara bra besked!!!!!

Kram på er! 

• SuperMajjsan

Hej tjejer,

Kasa jag är ledsen att det inte gick bra för dig, det är eg konstigt hur mycket man kan bry sig om människor man aldrig träffat och inte känner mer än igenom en sådanhär tråd men ni betyder massor allihopa och det känns i hjärtat både när det går bra för er och när det går sämre...
    Jag hoppas så att det kommer att gå bra nästa gång, jag har en kompis som fick göra fem ivf, varav två av dessa slutade i missfall och på femte försöket lyckades det, hon har idag en liten pigg tjej på två år
    Det kommer att gå bra för dig också!

Men jag håller så med i vad Vombat skrev, vi som har haft mola förtjänar att det går bra för oss! Vi har liksom haft vårt!
    Var inne och försökte bli aktiv i en gravidtråd men jag känner mig så malplacerad, så mycket naivitet och klaga hit över illamående och klaga dit över hur svullen man är redan.... inse att det är en gåva att få bli gravid och att nio månader senare få en liten bebis! Jag kände mig bara som en surkärring som tyckte att alla fjantade runt så jag bestämde mig för att hålla mig där jag känner mig hemma! Hos er!
    Jag har så svårt att tänka mig att denna grav kommer att gå bra, kan inte föreställa mig att jag kanske kommer att få en liten bebis i augusti... Välkomnar alla gravsymptom eftersom jag inte hade några alls med molan och de försvann efetr ett tag när jag fick mitt andra missfall i juni... nu känns ändå ömma tuttar och illamående och trötthet som ett friskhetstecken!

Kram på er alla fina!

• SuperMajjsan

Hej!

Tittar in och skickar en stor styrkekram till alla som har det jobbigt!!
    Tänker speciellt på dig Kasa som mitt i allt molaelände till råga på allt har det jobbigt att ens bli gravid.
    Extra många lyckosparkar till dig!!!

Med mi är allt bra, jag är nu  i v 12+2 och fick imorse se bebisen igen, en liten tjockis med ett fint pickande hjärta Nu har jag bestämt mig för att släppa all oro och bara njuta... får väl se hur det kommer att gå men jag orkar och vill inte oroa mig nåt mer!
    Nu längtar jag till nästa UL som är det 'stora' den 3 mars

Kram på er alla!

• SuperMajjsan

Skräpmola; Faan vad skit det är! Jag tänker på dig, och vet precis vad du går igenom... fick ju ett missfall i somras och man blir så trött och så ledsen... all väntan och oro under gravförbudet och sedan glädjen över plusset för att sedan rasa igen när det går snett.
    Jag fick mitt missfall i v 10, på det vul som skulle bekräfta en 'frisk grav'  men som istället visade en avstannad grav. Jag var så besviken på min kropp att den inte fattade själv utan att jag hade gått i fyra till fem veckor i onödan och trott att allt ändå var ok...
    MEN, min tröst i det hela var att det trots allt var en normal graviditet som tyvärr inte slutade lyckligt men det var iallafall ingen mola.. jag fick försöka bli gravid på nytt så fort jag kände att det var ok, även om dom rekommenderade att ajg väntade in en mens...
    Man blir ledsen och förtvivlad ändå men kämpa på, du kommer till lyckan i slutet!

Kasa: Hoppas så att det går vägen nästa gång!

Vanna: Åh, skit där också, men skönt att läkaren tar tag i allt... stort lycka till

och STOR KRAM till er alla!!!

• SuperMajjsan

Åh, grattis Wass, vad härligt!

Jag var hos BM idag och fick höra hjärtljuden Så häftigt det är och så skönt att få  höra att det verkar bra därinne! v 16 nu... det går framåt!
    Jag har världens bästa BM som bokar en massa extra besök till oroliga mig, så glad att man hamnat hos någon som är så förstående!

Svar på tråden Mola/Druvbörd