Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Vad gör man när kommunen tjabblar såhär? inga läkarintyg hjälper, de vägrar ge individuell träning... inte ens matträning ska han få.

Gubben på kommunen som beviljade hel resurspeng har fått sluta (haha, no shit) så vi kan inte ställa honom mot väggen heller. Hans efterträdare vet såklart iiiiiiingenting. 
    Ska man ge upp skiten?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Michi: Men å andra sidan står det i skollagen att varje barns behov ska tillgodoses, och anser läkare, psykologer och logopeder att ett IBT-program är nödvändigt för ett barn borde det ju ses som behov. Eller? Om jag då ska träna S hemma 40 timmar i veckan och han inte får någon av den träningen på dagis finns ju ingen vits med dagis egentligen. Och hur skulle han ens hinna gå på dagis med ett så tight träningsschema hemma. 

Det är ju egentligen samma sak som att säga att en cp-skadad inte ska få sin dagliga träning, att det ansvaret får ligga på föräldrarna. 
    Ska försöka få tag på efterträdaren idag, jag tror just problemet är att ingenting finns dokumenterat någonstans. Gubben som satt på posten innan var minst sagt speciell. Jag har kryptiska mail som säger att vi ska vara delaktiga i rekrytering osv men ingenting som i klartext säger att vi är berättigade en heltidsresurs. Att han sa det i telefonen varje gång hjälper ju föga nu faktiskt.... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Det är ju därför man söker resurspengar från kommunen. I normala fall går man ju genom förskolechefen och den i sin tur får ansöka om resurspengar, nu gör vi ju det direkt eftersom vi inte vet var simon ska gå. 

Ja, tidningen har jag allvarligt funderat på men det känns så tokigt att man ska behöva gå till pressen bara för att få det man har rätt till. Får se vad vi kommer fram till idag...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

De hoppas väl att man ger upp långt före så att de slipper betala för barnen. SUCK! 

Har skickat ett desperat mail till psykologen och kuratorn på hab, de hjälper inte till med kontakten med kommunen så vitt jag vet men jag har bett om ett intyg från psykologen att han _måste_ ha en resurs för att fungera. 
    Om de ändå säger nej trots att vi har läkarintyg och psykologintyg ja då jävlar...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

En dum en: Jag förstår att du blir trött!! Man undrar ju vad som är ett övergrepp till slut. Att sätta sonden eller att låta ungen svälta i två månader. Well well, jag hoppas gastro har någon bra idé!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-16 09:21:58 följande:
    Då ska du inte tveka om att gå till tidningen!! du måste göra det
    Jag fick iaf tag på efterträdaren i förmiddags. Skickade de intygen jag hade till henne och hon skulle "undersöka saken" och återkomma. Jomen hejdu! 
    Dessutom läste jag kommunens kvalitetsredovisning för 09 att det var 12 (!!!!) stödresurser i hela kommunen under höstterminen. Det kan jämföras med vårterminen då 113 barn var beviljade resursstöd. (detta gäller alltså bara förskola)
    Ett enda barn var beviljad förskola i annan kommun under hela förra året. Det är ändå en kommun med 40 000 invånare vi bor i. 
    Det ÄR en jävla bajskommun.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-16 16:27:05 följande:
    skumboll: hahaha nej då jag håller mig i östersund min morbror jobbar ju med sånt där i stockholm.. undra vad han skulle säga om er historia.. och sina kollegor...
    Om du har möjlighet får du gärna fråga honom vad f*n man gör i en sånhär situation!
    Pratade med kommuntanten igen, bad om ett möte snarast möjligt eftersom vi nu roddat med detta i ett år och inte kommit någonvart. Hon höll ju med mig, lite väl lång tid har det ju tagit alltså.... no shit!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    En Dum En skrev 2010-04-16 15:58:53 följande:
    Jag har inte fått tag i gastro så jag hoppas han inte försämras i helgen. Storebror har vattkoppor också så risken verkar ganska överhängande att E kommer bli sjuk också. Spännade det här!!
    Lite som att leva mitt i en smaskig såpa...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    En Dum En skrev 2010-04-16 17:02:54 följande:
    Ja fast utan smickrande belysning och catering..........
    Precis.
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13