Matvägran på "riktigt", del 13
Vad gör man när kommunen tjabblar såhär? inga läkarintyg hjälper, de vägrar ge individuell träning... inte ens matträning ska han få.
Vad gör man när kommunen tjabblar såhär? inga läkarintyg hjälper, de vägrar ge individuell träning... inte ens matträning ska han få.
Michi: Men å andra sidan står det i skollagen att varje barns behov ska tillgodoses, och anser läkare, psykologer och logopeder att ett IBT-program är nödvändigt för ett barn borde det ju ses som behov. Eller? Om jag då ska träna S hemma 40 timmar i veckan och han inte får någon av den träningen på dagis finns ju ingen vits med dagis egentligen. Och hur skulle han ens hinna gå på dagis med ett så tight träningsschema hemma.
Det är ju därför man söker resurspengar från kommunen. I normala fall går man ju genom förskolechefen och den i sin tur får ansöka om resurspengar, nu gör vi ju det direkt eftersom vi inte vet var simon ska gå.
De hoppas väl att man ger upp långt före så att de slipper betala för barnen. SUCK!
En dum en: Jag förstår att du blir trött!! Man undrar ju vad som är ett övergrepp till slut. Att sätta sonden eller att låta ungen svälta i två månader. Well well, jag hoppas gastro har någon bra idé!
Österåker. Flytta inte hit.