Inlägg från: RosaBabyfilt |Visa alla inlägg
  • RosaBabyfilt

För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!

Jag har migränanfall några gånger i månaden vilket triggas igång extra vid dotterns skrik. Hon började också skrika när hon var ca 9-10 månader och det håller i  sig än idag :) Men det är bara att ha tålamod och använda öronproppar när du känner att du behöver. Här hemma ligger det öronproppar överallt känns det som... Köps nya paket flera gånger i månaden för de slits ut ;) Så köp hem - ta hem! Så du står ut ;)

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
  • RosaBabyfilt

Grejen är ju den - skulle jag också tillägga - att man kan ju inte skrika tillbaka till bebisen och säga åt att sluta skrika. Det är helt opsykologiskt att skrika åt ett barn att man inte får skrika för då tänker barnet "jamen du skriker ju" ;)

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
  • RosaBabyfilt

Kom på nu också att jag brukar oftast varje gång min dotter skriker sätta ett finger framför min mun och säga "ssssh". Nu har hon börjat härma det och förstår oftast att det betyder att jag vill att hon ska vara tystare :)

• RosaBabyfilt
    Koppkaka skrev 2012-07-16 14:15:01 följande:
    Ta inte åt dig då. Min son gör det inte för att han tycker det är roligt, han har inte en enda gång skrattat samtidigt. 

Ja men givetvis är det så, och jag försöker verkligen behärska mig och det går oftast bra. Men när man blir överraskad och det gör SVINONT så är det ibland den reaktionen att man skriker tillbaka. Vilket inte är bra!

Det funkade typ en halv dag här. Sen började han förknippa det där med att skrika och började skrika som på "kommando" när vi gjorde så.. :P 
    Haha det var ju rätt illa då... För oss funkade det i alla fall, och ett lugnt och tyst "shhh" då inte ett högt eller hetsigt ;) Men skaffa hem öronproppar, för varje gång man förlorar humöret ångrar man sig efteråt :)
Svar på tråden För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!