Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

TantTingeling skrev 2011-05-10 18:43:37 följande:
    Snippar bara in här en snabbis och meddelar glatt att jag är gravid igen! :)

Kram till alla goa tjejer!
    Stort GRATTIS!!! Vad roligt :)
  • Daniela01

Buster: Stort GRATTIS!!!! Blev det en liten pojke eller flicka?

Mulan: Åh vad roligt!! Stort Grattis till er :) Vad roligt med syskon adoption!! När får ni svar?

• Daniela01
    Äntligen dax skrev 2011-05-17 17:59:48 följande:
    Hej tjejer!

Det verkar som att jag plussat idag BIM - 6. Vet inte vad jag ska känna riktigt. Känner mig lite nollad på något sätt. Var så himla glad förra gången men nu känner jag mig mycket mer reserverad. Har inte ens orkat ringa och berätta för min man som är bortrest på konferens. Började iaf med Trombyl 75 mg i samband med ägglossning så förutsättningarna är ju lite annorlunda den här gången.

Håll tummarna för mig nu
    Jaaaaaa!! Vad kul!!! GRATTIS!!!! Du får överaska din älskling när han kommer hem, han kommer bli överlycklig
  • Daniela01
    nettan skrev 2011-05-21 14:29:51 följande:
    Jippi.... Nu har jag Plus igenGlad.
    HOPPAS,HOPPAS,HOPPAS SÅÅÅÅ att jag får behålla det den här gångenHjärta.
    Har känt mig gravid och illamående i 2-3dagar nu så nu gick jag och tog ett test-det visade klart och tydligt pluss.
    Är på Bim - 4-5.
    Åååå vad jag hoppas.
    GRATTIS!!! Vilken underbar start på sommaren Glad

Äntligen dax: Jag fick 2mf och 1ma innan jag började med progesteron. Min förra grav. (första gången med progesteron) skulle nog tyvärr ha slutat i mf (då det var kromosomfel på barnet-ej levnadsdugligt fick avslutas i v.18). Och i denna grav. fick jag progesteron oxå, och fick behålla barnet (är i v.21 nu).. så jaghoppas det går vägen.

Jag frågade min gyn.läkare om hon trodde att det ev. var progesteronet som hjälpte mig behålla graviditeten? Och hon visste inte om det var det, utan det kan vara så, eller så är det inte så...
  • Daniela01
    Äntligen dax skrev 2011-06-12 11:40:55 följande:
    Jo imorgon kl 10 smäller det. Är helt galet nervös. Jag har symtom men det hjälper tyvärr inget. Oroar mig för att det ska vara en ofostrig graviditet den här gången också. Har inte blött tillräckligt för att det ska vara ett MF så i så fall kommer det att vara en tom hinnsäck.
    hoppas på att ni får ett mycket positivt resultat imorgon!!!
  • Daniela01
    Äntligen dax skrev 2011-06-14 22:19:44 följande:
    Hej tjejer!
    Vad gulliga ni är som tänker på mig. Jag har inte hunnit kika in för jag har jobbat galet mycket senaste dagarna. Mitt VUL gick bra. Det fanns ett hjärta som slog och storleken stämde precis med min uträkning. Det var helt fantastiskt men tyvärr lugnar det ju bara för stunden. Lyckades iaf tjata till mig ett nytt VUL om 3 veckor så nu får jag helt enkelt ta en dag i sänder och hoppas på det bästa
    Grattis!!! Det är ju helt underbart!!!
  • Daniela01
    Irma skrev 2011-06-15 09:58:10 följande:
    Javisst: Jag tycker inte du är "dum som håller på själv". Jag ser det lite som att man med vårat bagage har ett större behov av kontroll. Eller det känns som om man har kontroll om man är med i varje provsvar, tanke osv som läkaren har. Det är ju ingen kritik mot läkaren. Bara ett stort kontrollbehov

Sissela: Grattis!

Äntligen dax: Grattis! Vilken vecka är du i nu?

Ego: Här börjar det hända grejer... Vattnet gick igår morse! Förvånad Fick lite värkar i två omgångar natten till idag, men det verkar inte vilja starta än. var inne på CTG igår och imorse. Såg fint ut. Så nu är det bara att vänta. Har inget hänt på fredag morgon sätter dom igång mig.
    Åh vad spännande!! Snart så kommer miraklet :) :)
  • Daniela01
    Irma skrev 2011-06-19 20:36:04 följande:
    Smyger in lite snabbt... i fredags kväll 20:46 kom våran fantastiska lilla prins ut! Förlossningen var verkligen fantastisk. Vi alla tre mår bra. Är så lycklig Återkommer när vi landat lite!
    Stort GRATTIS Irma till den lille!!!! Åh vad underbart Du får ta hand om dig och mysa jättemycket med den lille prinsen
  • Daniela01

quatteriin: Grattis till plusset :) Jag förstår dig att det är svårt att vara glad, för man känner sig bara rädd och orolig (iallefall gjorde jag det). Nu är jag i v.28 och har inte riktigt än tagit till mig själva graviditeten än, utan är mer avståndstagande till det hela, av rädsla tror jag, för att allt ska gå så fel igen.
    Men det är som du skriver, man blir lite avundsjuk på alla de som fnissar till i vecka 5 och ler och berättar för hela världen att de har köpt en barnvagn, för de ska få barn om 8 månader.  Det hade varit underbart att känna så :)

Och det är som du skriver mkt bra att gå och tala med en psykolog som är insatt i ämnet, själv går jag på mvc på vårdcentralen hos en kvinna som har haft många patienter (tyvärr) som har haft otur som jag. Man får lite mer distans till det hela och kan klä rädslan i ord, och då känns det inte lika ont.

Ett stort Stort GRATTIS  till dig!! Tänkte nästan skriva en klyscha att det kommer gå alldeles strålande bra nu, fast jag vet att man känner själv " hur kan det gå bra denna gången, när det skulle gå bra förra gången oxå".

Men jag håller alla tummar och tår som finns :) 

• Daniela01

känns helt otroligt, fick nästan nypa mig i armen.. "bara" 12veckor kvar :)
    Fast det är nu som oron och rädslan verkligen är som störst, för man är så nära målet och vill verkligen inte råka ut för all det som kan hända innan födseln/vid födseln och när bäbisen är liten... 

önskar att jag var en fnissande nybliven gravid som stoltserade med min icke än synliga mage och berättade vad den lille/lilla ska heta till allt och alla :)  tänk vad bra de har det :)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14