Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Kram till alla goa tjejer!
Buster: Stort GRATTIS!!!! Blev det en liten pojke eller flicka?
Mulan: Åh vad roligt!! Stort Grattis till er :) Vad roligt med syskon adoption!! När får ni svar?
quatteriin: Grattis till plusset :) Jag förstår dig att det är svårt att vara glad, för man känner sig bara rädd och orolig (iallefall gjorde jag det). Nu är jag i v.28 och har inte riktigt än tagit till mig själva graviditeten än, utan är mer avståndstagande till det hela, av rädsla tror jag, för att allt ska gå så fel igen.
Men det är som du skriver, man blir lite avundsjuk på alla de som fnissar till i vecka 5 och ler och berättar för hela världen att de har köpt en barnvagn, för de ska få barn om 8 månader. Det hade varit underbart att känna så :)
Och det är som du skriver mkt bra att gå och tala med en psykolog som är insatt i ämnet, själv går jag på mvc på vårdcentralen hos en kvinna som har haft många patienter (tyvärr) som har haft otur som jag. Man får lite mer distans till det hela och kan klä rädslan i ord, och då känns det inte lika ont.
Ett stort Stort GRATTIS till dig!! Tänkte nästan skriva en klyscha att det kommer gå alldeles strålande bra nu, fast jag vet att man känner själv " hur kan det gå bra denna gången, när det skulle gå bra förra gången oxå".
Men jag håller alla tummar och tår som finns :)
känns helt otroligt, fick nästan nypa mig i armen.. "bara" 12veckor kvar :)
Fast det är nu som oron och rädslan verkligen är som störst, för man är så nära målet och vill verkligen inte råka ut för all det som kan hända innan födseln/vid födseln och när bäbisen är liten...
önskar att jag var en fnissande nybliven gravid som stoltserade med min icke än synliga mage och berättade vad den lille/lilla ska heta till allt och alla :) tänk vad bra de har det :)