Inlägg från: Syrling |Visa alla inlägg
  • Syrling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bettan: Tänker på dig, tråkiga och oroande nyheter. Varför kan det inte bara få löpa på utan att man får nya saker att oroa sig för...men du är i de bästa händer! Leif vet vad han håller på med. Ska tänka på er och att er Mini växer på sig till nästa gång!

Angående sex så har de läkare jag pratat med sagt att det är orgasmen som bör unvikas men även penetration oskyddat kan föra upp icke trevliga bakterier.

• Syrling

Inne och läser ikapp. Oron har sköljt över mig den senaste veckan. Vet inte varför men nu oroar jag mig för allt. Navelsträng runt halsen, att moderkakan ska sluta fungera, att Mini ska fastna på vägen ut och en massa andra saker. Har bestämt mig för att inte slute med innohep i  v 37+0. Jag behöver inte sa dr LM, han har haft flera patienter som inte slutat pga att oron blivit för stor. Jag får välja själv och som det känns nu så fixar jag inte att sluta, är livrädd för vad som kan hända när jag slutar. Nytt besök med honom nästa vecka, så vem vet, vi kanske ses då Bettan!

• Syrling

Angående kaffe så har jag inte druckit en enda kopp den här graviditeten. Mår fortfarande illa (v36) bara jag luktar kaffe. Skumt, med tanke på att jag gladeligen hällde i mig ex antal koppar innan!

• Syrling

Stor kram till dig Bettan. Jag blir så ledsen för din skull och så jäkla förbannad på din barnmorska. Det står ju tydligt i basprogrammet att lägeskontroll ska göra tidigare för att man ska ha möjligt till ett vändningsförsök!!!

Hoppas att de kan vända liten imorgon så att du kan få den förlossning du kämpat och längtat så efter!

• Syrling

Jag var i kontakt med patientnämden efter en hemsk upplevelse i Lund när jag hade mitt senaste MA. De var kanon att prata med!

• Syrling

Äntligen internet igen!

Bettan: Ska tänka på dig imorgon, tänk att din Mini snart ligger i dina armar. Även om slutet inte blev som du hade hoppats på så har du snart din bebis hos dig! Så bra att det inte blir krångel med analys av moderkakan, jag är säker på att Leif kommer att studera provsvaren noga! Jag är så känslig för tillfället, och även om jag inte känner dig IRL så lipar jag vid bara tanken på de fantastiska känslor du kommer att då uppleva imorgon. IMORGON! Det är ju jättesnart!!!

Angående att vara öppen med missfall så har jag mått mycket bättre sedan jag började berätta för folk i vår omgivning om det vi varit med om. Jag tröttnade så på alla som frågade om det inte var dags för syskon snart (vår dotter blir 5 år om några månader). Samtalskontakt är också bra, har hjälpt mig mycket. Känns som jag kommer att behöva gå efter den här bebisen fötts. Tror att mycket frustration och ilska kommer att släppa då!

Angående missfallsutredning så spelar det ingen roll om man har barn sedan tidigare. Efter tre upprepade missfall har du rätt till utredning.

Ego: Sa hejdå till dr LM förra veckan, han ska till Indien i tre veckor och föreläsa om sitt koncept. Kändes konstigt och läskigt men han har gjort upp en bra plan. Steg 1 är CTG imorgon!

• Syrling

Bling: Lycka till i NY, håller tummarna för er!

• Syrling

Tack alla som för goda råd och stöd. Den här tråden har verkligen haft betytt mycket för mig! Efter alla missfall kunde vi i igår hälsa vår son välkommen till världen! I vecka 39+0 kom han till världen efter 1,5 timmes värkarbete. 4135 gram tung och 52 cm lång! Nu är vi hemma och njuter av underverket!

• Syrling

Inne och läser ikapp. Det är svårt att slita sig från tråden....'

kramizar79: Såg att din läkare sagt att det handlar om otur trots att du haft 3 missfall eftersom du har ett barn sen tidigare. Så har en del läkare sagt till mig också. Fick en dotter 2006 och hade sedan 3 mf och några kemiska. Och jag är helt övertygad om att det inte handlade om otur. Efter behandling, först med Albyl Minor, och sedan med innohep från v 6+0 till 37+5 så fick vi för två veckor sedan vår efterlängtade bebis. Du har lika stor rätt till utredning som någon annan som haft tre missfall. Det spelar ingen roll att du har ett barn sedan tidigare!

Tänker på alla andra som försöker här inne och håller tummarna för er!

• Syrling
    RamonaMaria skrev 2011-02-28 16:25:55 följande:
    måste fråga!
    självmedicinerade du albyl minor?!
    när på cykeln började du med det o hur mycket tog du?
    Ja jag självmedicinerade albyl minor, 2/3 tablett från 4+0 till 6+4, då slutade jag och började med innohep istället. I 38+6 kom bebis. Slutade med innohep 37+5.
  • Syrling

Irma: stort grattis till prinsen, så underbart!

• Syrling

Jag var med i dr LM:s studie då alla kvinnor fick innohep (jag tog tom v 38) men även TLC (VUL varannan vecka tom v 12, sedan UL 1 gång per månad) Efter tre missfall på raken resulterade detta i en välmående son som nästa månad fyller 1 år. Jag uppmanar alla med samma problematik att kontakta honom. Han är ytterst kompetent, sympatisk och engagerad!

• Syrling

dr LM gjorde åtminstone utredningar för ett år sedan!

• Syrling

Jag var ordinerad innohep fram till 38+0, men eftersom jag hade svårt att släppa taget om sprutorna (var livrädd över vad som skulle hända om jag slutade) fick jag fortsätta fram tills BF om jag ville. Slutade 38+3 och 38+6 kom Mini. Gick hos dr LM hela graviditeten!

• Syrling

Jag fick en dotter 2006, inga problem med att behålla innan henne. Efter henne flera missfall + 3 ma. Fick efter några jobbiga år en pojke 2011. Medicinerade med innohep och mycket TLC hos dr LM.

• Syrling

Det gick vägen första gången med innohep. Standarddos fram till 38+. Vul tom 12 + varannan vecka. UL en gång i månaden tom 37 +, sedan CTG + UL en gång i veckan till BF. 38+5 kom en heffaklump på 4,2 kg till oss. Tack för grattis, jag nyper mig snart två år senare fortfarande i armen.

• Syrling

Innohep från 6+

Självmedicinerade med Albyl Minor fram tills jag fick Innohep insatt.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14