Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Fialisa: tack för tipset. Det kan mycket väl finnas någon nytillkommen som inte känner till Blomqvist. Jag är dock skeptisk tilll hans forskning eftersom han tror att det skall räcka med ASA för att man skall klara en graviditet efter flera missfall. ASA kan man lika gärna ta själv utan att vara med i hans studie (där man ju riskerar att hamna i gruppen som får placebo).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

irma: Fy vad jag tycker synd om dig. Hoppas nu att det blir någon bättring snart!

Fialisa: Haha, nej här är det inte lätt att komma med nyheter. Fast det betyder absolut inte att man inte skall länka; rätt som det är så ÄR det något helt nytt.

Sabla Apoteket, vad trött jag är tramset. Typiskt Sverige. Utomlands kan man ju tom köpa sitt kortison utan recept.

Skönt med snäll läkare iaf.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej, alla.

Franka: Kul att se dig igen. Och kul att höra om plusset. Vi vet ju alla hur stressande det kan vara med färgade flytningar, men det behöver ju absolut inte betyda något. Fy vad jobbigt att behöva vänta länge med att få veta dock.

Pinglan: Ojoj, jag hade nog plusset kvar i typ 2 månader eller så. Fast då avtog det ju i styrka hela tiden förstås. Ha ås trevligt med bibeln. Tycker att den är sanslöst bra och väldigt lättläst. Här hemma har vi läst den båda två.

Hur är det med alla er andra?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: Visst är det härligt med lite sol? Kan göra tom mig lite gladare.
    Så ni skall köra igen i september?
    Vi har just börjat försöka igen efter vår paus; får se hur det går.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tar innohep från äl och så fick jag prog från läkaren på SU. Sen självmedicinerar jag med 150 mg ASA och kortison (2,5 mg fram till ev plus och 5 mg därefter). Plus diverse vitaminer och annat (folacin, extra Evitamin etc). Man får försöka hoppas, även om det börjar bli svårt.

Aha. Jo, jag fick för mig att ni skulle ha kört nu, men då kom ni inte igång alltså. Fy vad surt. Hoppas LIT ger önskat resultat och att allt går vägen så ni kan köra i september iaf.

Tanka kärlek...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Snusmumriken: Har du kollat autoimmunolgi på tal om skk i berg-o-dalbana? Kan vara TPO-ak tex.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Mats: är ingen expert på manlig faktor i det här fallet; troligtvis ligger "felet" hos kvinnan/kvinnorna (och om det är ett MA/kvinna så ligger det ju inom gränsen för vad som är "normalt" och kan skyllas p enbart "otur"). Jag tycker att du kan gå till en läkare och ta upp frågan. Ett kromosomtest vore tex en rätt bra idé; kanske även spermaprov för att kolla kvalitén. Ett annat tips är att lusläsa "bibeln" (lägger till länk i ts).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: I Sverige forskar det ju inte ens på kvinnan.....

Mats: Då så, då har du ju lite koll och en utredning på G. Nej, kunskapen är inte stor rent allmänt, men antar att det kanske kan bli IVF/PGD (?) i framtiden om problemet ligger hos dig.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Kan ni inte ta er privata diskussion någon annanstans?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Ta den diskussionen någon annanstans så är ni snälla. Här diskuterar vi mf/ma och ger varandra stöd; inget annat.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14