BettanB skrev 2010-11-01 20:31:28 följande:
Irma: Underbart! Grattis!
Mula. *stor-varm-kram*
Humlan: tack för tipset, men det flesta av oss är nog way beyond enbart ASA.
qatteriin: Ptja.. Han sägs vara en underbar människa och duktig läkare, men behandlar ju enbart med ASA och TLC. Kanske kan funka för dig iofs, men å andra sidan kan du ju lika gärna testa ASA på egen hand (och inte riskera att hamna i hans kontrollgrupp som får placebo).
Härligt Odd!!
Vi är väl lite lika i tid du och jag (har bf 12/2)? Håller just i detta nu på och kollar upp om jag kan få löfte om att bli igångsatt om jag går över. Några dagar gör väl inget, men jag skulle vilja ha ett löfte på att de inte låter mig gå över tiden mer än MAX en vecka och då i så fall har ordentlig koll med ctg. Är livrädd för att moderkakan skall lägga av enär jag slutar med innohep i v.37. Dr LM förespråkar ju täta kontroller och att man sätts igång i tid så..
*vinkar-frenetiskt* Nu skall jag duscha; skall bli skönt efter ett hårt BodyPumppass.
Japp, vi ligger jättelika
Hur mår du då? Hur mår magen? Vet ni vad ni väntar för sorts filur?
Vet du, med din historik så tycker jag gott att du kan KRÄVA att bli igångsatt. Jag skulle göra det utan att tveka och till och med se om jag kunde få det _senast_ på bf. Jag var jätte noga med att poängtera min oro och att jag absolut under inga omständigheter vill gå över tiden när vi väntade lilleman och fick det godkännt.
Enda grejjen de kan säga som motargument är om din kropp inte är mogen, för då blir en igångsättning lite jobbigare. Men då ska du kräva täta kontroller, typ varannan dag! Jag är helt med i hur du tänker och får du igångsättning beviljat och har frågor så fråga på, jag har blivit igångsatt 2 av mina 4 fullgågna graviditeter och kommer bli det nu också
*kram*