• Odetta

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Irma skrev 2010-10-30 22:14:06 följande:
    Mula: Ska ni lägga ner försöken för gott? Hoppas du orkar komma tillbaka till oss om ni försöker igen. Ta  hand om dig! *kram*

Sushikatten: Thailand låter inte helt fel Bara regn och rusk i Gbg ikväll...

Odd: Hur är det med dig? 
    Jodå, det är bra....är i v26 nu och denna graviditet har vi verkligen blivit väl omhändertagna med många regelbundna besök både hos vanliga BM och SpecMVC!

Redan i början blev vi lovade att om det inte skulle gå bra denna gången så ska jag få både Fragmin och Prednisolon utöver T som jag får nu, och sedan har vi fått se liten i v7, v9, v11, v12, v16, v18 och senast v25. Och när vi var där förra veckan sa läkaren att jag ska få komma på tul var 4:de vecka fram till igångsättningen (har fått den beviljat pga min foglossning och så att antibiotikan pga GBS hinns med då mina förlossningar är rätt snabba) Känns såååå skönt!

Så här är det faktiskt jätte bra Hur är det själv?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Irma skrev 2010-10-31 12:25:10 följande:
    Odd: v:26 redan. wow Underbart att ni bivit så väl omhändertagna. Låter precis som ett sånt omhändertagande alla i våran sits skulle behöva.

Med mig är det ok. Gravid igen. Fick brunrosa flytningar förra helgen. Var på VUL förra måndagen, jag tyckte inte det såg bra ut. Läkaren tyckte det kunde se bra ut, tyckte inte vi skulle kasta in handuken än, det var slutet av v6 då. Nytt VUL imorgon. Ironiskt nog har jag börjat få massa symptom. Känns som jag likväl kan få ett positivt besked imorgon, eller den vanliga käftsmällen.
    Kul att se dig! Du får gärna titta in ibland så vi inte glömmer bort dig. När är det beräknat? 
    Det är ju så frustrerande när man inte vet hur det står till. *kram* Men tills motsatsen är bevisad: GRATTIS VÄNNEN!!!!

Vet du, jag har blött vid 2 tillfällen denna graviditet...v6 och v8 (tror jag det var) och här var det bra. Skriver mycket i en tråd för oss som är gravida efter mf/ma och där är det flera som blött hit och dit...en tjej hade blod och bruna flytningar varje dag i över 2 månader, en annan lite ibland både lite och forsande...och där mår dem små också bra. Vad jag vill säga är att jag veeeeeet hur jävla svårt det är, men ge inte upp! Symptom är bra

Jag är beräknad till den 8/2-11, men vi får se när igångsättningen blir...troligtvis i slutet på januari Jag längtar så efter vår "lillebror", dels att få honom ut i säkerheten bort från min knasiga kropp och dels att kunna njuta av livet igen utan konstant oro...

Vilken tid har du ditt vul i morgon? Ska hålla tummarna för dig då!

*kramisar*
  • Odetta
    Irma skrev 2010-11-01 18:41:24 följande:
    hej tjejer!

Det gick bra idag Vi såg ett hjärta slå och HCG hade stigit som det skulle. Nytt VUL om en vecka. Hoppas trenden fortsätter. Trenden med bruna och rosa flytningar är tydligen här för att stanna. Får väl försöka se dom som en obehaglig medresenär på den här resan. 
    Åh, jag VISSTE det!!! Det kommer gå bra den här gången vännen, det bara ska göra det! (och visst äter du också T och så? Det gör ju att man blir mer lättblödande, det kanske kan vara en orsak)

*bamsekram och grattis till lyckat vul*
  • Odetta
    BettanB skrev 2010-11-01 20:31:28 följande:
    Irma: Underbart! Grattis!

Mula. *stor-varm-kram*

Humlan: tack för tipset, men det flesta av oss är nog way beyond enbart ASA.

qatteriin: Ptja.. Han sägs vara en underbar människa och duktig läkare, men behandlar ju enbart med ASA och TLC. Kanske kan funka för dig iofs, men å andra sidan kan du ju lika gärna testa ASA på egen hand (och inte riskera att hamna i hans kontrollgrupp som får placebo).

Härligt Odd!! Vi är väl lite lika i tid du och jag (har bf 12/2)? Håller just i detta nu på och kollar upp om jag kan få löfte om att bli igångsatt om jag går över. Några dagar gör väl inget, men jag skulle vilja ha ett löfte på att de inte låter mig gå över tiden mer än MAX en vecka och då i så fall har ordentlig koll med ctg. Är livrädd för att moderkakan skall lägga av enär jag slutar med innohep i v.37. Dr LM förespråkar ju täta kontroller och att man sätts igång i tid så..

*vinkar-frenetiskt* Nu skall jag duscha; skall bli skönt efter ett hårt BodyPumppass.
    Japp, vi ligger jättelika Hur mår du då? Hur mår magen? Vet ni vad ni väntar för sorts filur?

Vet du, med din historik så tycker jag gott att du kan KRÄVA att bli igångsatt. Jag skulle göra det utan att tveka och till och med se om jag kunde få det _senast_ på bf. Jag var jätte noga med att poängtera min oro och att jag absolut under inga omständigheter vill gå över tiden när vi väntade lilleman och fick det godkännt.

Enda grejjen de kan säga som motargument är om din kropp inte är mogen, för då blir en igångsättning lite jobbigare. Men då ska du kräva täta kontroller, typ varannan dag! Jag är helt med i hur du tänker och får du igångsättning beviljat och har frågor så fråga på, jag har blivit igångsatt 2 av mina 4 fullgågna graviditeter och kommer bli det nu också

*kram*
  • Odetta

Mula:

Jag tänker på dig! Usch, kan tänka mig att det känns tungt att ta beslutet om att lägga ner nu, men jag förstår dig också...ni har verkligen kämpat så in i bängen! Eran kamp för att få en bebis går inte att jämföra med min kamp om mina töser, men jag förstår så väl känslan av att orken tar slut. Man når en punkt då man tyvärr måste inse läget, acceptera det och sedan göra det bästa utav det.

Jag önskar er all lycka med en till framtida adoption! Ni kommer få den bästaste lilla ungen i världen som gör er familj hel, det är jag säker på!

*stora stora varma kramar*

• Odetta
    Bling1975 skrev 2010-11-01 23:56:07 följande:
    Grattis Irma!!!

Tyvärr fick vi omvänt besked, mina hcg värden går ner istället för upp så det är kört för oss. Gråter 
    Men nej gumman....fan då

***kramar om dig jätte hårt***
  • Odetta
    Laban82 skrev 2010-11-05 20:14:40 följande:

Vill bara meddela att en liten prinsessa föddes 30.10 ♥ Hon e heeeel underbar, lyckan är komplett.
    3,185gr och 48cm lång

Värt alla missfall och mediciner.

Nu ska jag bara njuta av det lilla miraklet.

Kram alla och grattis samt lycka till, till er alla kämpande starka kvinnor.

Kram♥

Åh vad underbart!!!!! GRATTIS till er lilla prinsessa!!!!!

*kramisar*
  • Odetta
    Mrs Sara skrev 2010-11-14 15:03:31 följande:

Skriver inte här ofta men jag läser allt det ni skriver. Tack vare er så orkade jag göra ett till frysförsök som i måndags resulterade i våran efterlängtade dotter. Efter 7 insättningar och 3 missfall så är hon äntligen här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva det här.
    Våran lycka är total nu!

Tack för att ni finns!

ÅH GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!! *kramar i mängder*
    Irma skrev 2010-11-15 18:33:33 följande:
    Ego: Det gick bra idag Trodde knappt mina ögon. Mannen sa att jag såg hur stressad ut som helst när jag klev upp i stolen. Att jag var rödflammig på hela bröstet (som jag blir när jag är stressad). Såhär långt har vi aldrig kommit i någon tidigare graviditet! 9+0 idag. Dom tidigare har slutat någon gång innan eller under vecka 9. Hoppas inte ni tycker det är jobbigt att jag skriver om alla mina VUL? För jag måste skriva av mig. Inför varje koll har någon slags skyddsmekanism gått in och viskat i mitt örat att "det kanske inte går bra idag, det kommer du ihåg va". 
    Woohoooo för er lill*!!!! *bamsekram*
  • Odetta

Åh alla kloka...nu har jag en fråga till er!!!

Var på TUL idag och allt såg bra ut, men läkaren tycker att jag pga mitt alltid höga HB ska äta Trombyl ända fram till igångsättningen och sedan sa hon då att det innebär att jag inte kommer att få ta epidural som bedövning dock!

Nu vart det lite jobbigt för epiduralen är den enda bedövningen jag vill ha Jag har provat naturlig förlossning och är inte sugen på att göra om det (och allt det andra...nej, aldrig mera lustgas och resten funkar inte typ)....men bebisen går ju först. Hon sa att jag kunde sluta 2 veckor innan, men att det ju ökar vissa risker. Aldrig sa jag...tänker inte riskera nånting här!

Har ni också fått höra det? Att man inte får epidural om man ätit ASA ända fram? Varför? Hur länge sitter effekten av Trombyl i efter att man slutat med dem?

*kram till er alla därute*

• Odetta

Tack för alla svar på min fråga! Jag vågar absolut inte riskera något, så det kommer att bli en naturlig förlossning. Jag är glad att jag fick veta det nu dock för nu har jag ju lite tid att mentalt förbereda mig på det hela...hade varit så mycket värre att få evta det när man redan är igång liksom!

Men det kommer gå bra, mina förlossningar brukar gå rätt snabba och jag har ju gjort naturligt en gång redan...men ja, behöver vänja mig lite vid tanken, det gör jag

Annica P skrev 2010-11-18 22:15:07 följande:
    mojutten: Det var inte kul att höra! Även om man inte kan veta vad som fungerar eller inte, tycker åtminstone jag att det känns bättre att försöka med de mediciner som finns. Man förebygger ju vissa ogynnsamma tillstånd. Tråkig inställning, många verkar ju kunna skriva ut ändå, för säkerhets skull.

odd: Hur högt HB har du? Nyfiken att jämföra för egen skull, även om jag redan äter Trombyl. Har du testat TENS vid förlossning? Jag tyckte det fungerade kanonbra och använde ingen annan smärtlindring. Jag var närvarande hela tiden, kunde slappna av och inte kämpa emot kroppen och hade ändå inte speciellt ont. Rekommenderar det varmt!

Annica:
    Mitt hb ligger stadigt över 140 även som höggravid. Hela förra graviditeten låg jag runt 146, och det är ju gränsvärdet som är satt som riskgräns. Nu låg jag mellan 136 och 146 och för 4 veckor sedan blev jag sååååå glad att det hade sjunkit till endast 126 (det har jag typ aldrig haft)....men nu i v29 är det uppe i 141 igen och då undviker jag medvetet allt med järn i eller kompenserar med kalciumrik mat/dryck om jag äter kött eller så.

Har du också högt hb? Vad brukar ditt hb ligga på?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14