• icka76

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Irma: Håller mina tummar hårt för dig. Är medicineringen ny eller hade du den förra gången oxå?

Grisolle: Bra att ni fått tid, hoppas du slipper tjata till dig medicinen.

Mula: Håller mina tummar även för dig ja börja du med trombylen nu.

Vilja: Skit om det är ett nytt mf. Hoppas ni isåfall får tid snabbt för utredning.

• icka76

Irma: Har följt din nya graviditet men har inte vågat gratta innan men nu vågar jag göra det, GRATTIS!!!! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gången. Går du kvar hos Dr M?

Bling: Vilka underbara nyheter: Mina tummar är knutna även för er

• icka76

Irma: Ännu ett steg övervunnet Ett stort grattis. När är nästa koll?

• icka76

Irma: Grattis Vilken vecka är du i nu? När du känner dig redå är du välkommen in i väntar tråden för 30+ med upprepade mf/ma. Där får man noja hur mycket man vill. Hojta till så får du länken dit.

• icka76

Irma: Vi är inte så fixerade vi ålder och 28 är ju nära 30. Så vill du är du välkommen 10+0 är ju jättebra, härligt.

• icka76

Irma: Glömde att jag konstigt nog inte kan kopiera här på fl. Bettan har länken, be henne ge dig den. Du är välkommen in när du känner att du vill och vågar.

• icka76

Irma: Jösses vad den skräms. Jag passar på att säga grattis i förskott till fulla v.12.

• icka76

Grattis Irma Vågar du dig över i tråden du fick länken till nu? Du är mycket välkommen när du känner för det.

• icka76

Pinglan: Håller tummarna.

Daniela: Håller en tumme även för dig.

Syrling: Grattis till sonen Vilken snabb förlossning!

Spirit: Skönt att felen går att operera. Har du fått nån förklaring varför bara den ena har drabbats av hjärtfel. Om jag minns rätt är de väl enäggs?

• icka76

Bling: Min tummar är hårt knutna.

Kramizar: Beklagar. Håller med Bettan och de andra, kräv utredning. Du har rätt till det efter 3 mf.

RamonaMaria: Jag är en av de som fått barn efter 2 ma:n så visst finns det hopp. Ge aldrig upp. Flera av tjejerna här har kämpat länge och stött på många gropar på vägen men de har aldrig gett upp. Du har hittat den bästa tråden när det gäller kunskap om mf/ma och utredningar.

• icka76

RamonaMaria: Min historia i korthet. Åt pergotime för att få igång äl. Började med dessa i maj-08, blev gravid med tvillingarna i december -08, upptäckt ma i v.11. Blev gravid igen i juli -09, upptäckt ma i v.10, såg då tre hinnsäckar. Fick sluta med pergotime för jag fick för många ägg. Väntade på IVF men fick ett par spontana äl innan och blev gravid med A i slutet av december- 09 Så det har gått ca 6 månader mellan ma och ny grav varje gång. Men vi försökte inte aktivt de första månaderna efter någon av gångerna. Så vi har haft lätt för att bli gravida men svårt att behålla innan den sista gången. Denna gången behandlades jag även med pogesteron från + och trombyl från äl. Ett tips är att ta ASA från äl. Det finns receptfritt på apotket, albyl minor, eller barnalbyl. De flesta här inne har testat det. För många av oss har det fungerat, andra har behövt lite annan behandling.

• icka76

Bling: Beklagar migränen men ett STORT grattis till ett fint UL. Är stum efter att ha läst allt ni gått igenom. Har ju iofs följt dig länge men att det har varit så många resor och behandlingar visste jag inte. Du är stark som har orkat

Ninnin: Min tummar hoppas oxå på ett mirakel.

LillaD: Underbart, du fick mig att piggna till lite

LillaM: En stor kram.

• icka76

Känner oxå så väl igen mig. Jag fick tyvärr dras med oron större delen av graviditeten för jag hade andra problem som ställde till det. Jag sa alltid att mitt plus skulle komma vid RUL. I v.15 fick jag blödningar, men det var bara ett blodkärl som brustit. I V.18 fick jag kraftiga sammandragningar och blev sjukskriven och sängliggande för hotande missfall.  Sen riskerade jag p.g.a. en sjukdom att öppna mig för tidigt och fick gå på kontroller var annan vecka. Jag satte upp milstolpar hela tiden. Typ, v.23 nu kan hon klara sig, v.27 nu kan jag föda på ett speciellt sjukhus, v.32 nu klarar hon sig säkert om hon föds, v. 35 nu får jag föda på det sjukhus jag önskade o.s.v. Kunde heller aldrig njuta ordentligt. Har bara 3 magbilder på hela graviditeten. Jag hoppas få uppleva en till graviditet för då vill jag våga njuta av den. Det pratas både för lite om missfall och än mindre om oron vid kommande graviditeter. Det borde uppmärksammas mer så att man kan förbereda sig på rätt sätt inför bebisens ankomst.

• icka76

Daniela: Fy vad jobbigt för dig. Håller tummarna att bebis snart kommer ut.

MCT: Härligt att höra att allt är bra med er.

• icka76

Daniela: Ett stort grattis till dottern, hoppas du kryar på dig anbbt så ni får komma hem och landa lite.

• icka76

Bling: Stort grattis till en liten Vera. Jag blir så glad när jag läser att det går bra för dig/er, så som ni har kämpat

• icka76

Har inte varit inne på forumet på evigheter. Vad många ni är som är gravida!

Mojutten: Fick tårar i ögonen när jag läst att du är i v.12 nu. Håller mina tummar så hårt för dig. Ett stort grattis och kram (fast jag vet att du inte vågar ta ut något).

Även ett stort grattis till er andra som antingen är gravida eller precis fått era guldklimpar.

Vi kommer att starta syskonförsök nu under sommaren, men det är med blandad förtjusning. Orkar inte gå igenom fler otrevligheter i samband med barntillverkning eller graviditeter.

• icka76

Var en evighet sedan jag var inne här.

Mojutten: Ett stort grattis till er dotter 

Bettan: Beklagar även här, kram.

TT: Grattis! Håller tummarna hårt.

Ego: Plussade på julafton och är i v. 5+4 nu. Är så sjukt orolig att det ska gå åt skogen. Medicinerar med progesteron och trombyl, vilket fungerade med dottern. Vet inte varför jag är så orolig, jag har symtom, illamående, molvärk och ömma bröst. Men så fort något av symtomen försvinner för en stund får jag nästan panik. Har ett VUL inbokat den 14/1. Jag trodde att det skulle vara lättare attvara gravid efter ett barn men det är nästan värre.

Kram på er alla kämpare och gravida           

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14