Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Spirit: Usch vad svårt! Har inga bra råd att komma med, men skickar en stor varm kram. Själv hade jag nog inte gått vidare med fvp, men det är ju lätt att säga för mig.

Bubbibalubbi: Alla andra gånger har jag slutat/dragit ner kraftigt på kaffet, men inte den här gången. Har dock inte varit lika kaffesugen som vanligt, men har väl druckit iaf 3 koppar/dag.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN & mojutten: Håller näsan över ytan just nu; har tid hos dr LM nästa vecka igen. Mycket nästa vecka: ctg på Östra, dr LM och BM... Men nu har jag slutat jobba iaf, så det är skönt. Problemet är ju bara att jag får mer tid till oron också...

Angående koffein, jo det sägs ju öka risken för mf OM man dricker mycket kaffe etc. Tre koppar om dagen är dock helt "riskfritt". Jag har övriga försök varit jätterorolig och dragit in helt på kaffe eller åtminstone minskat rejält, men nu sista gången har jag undrat hur smart det egentligen är. Om man nu HAR problem med mikroproppar borde det väl inte vara så bra att sluta med kaffe? Tänker på att koffein ju öppnar ådrorna och hjälper till med lite extra flow i kanalerna s.a.s. Om man då bara slutar (eller drar ner kraftigt) borde det väl ÖKA risken för mikroproppar? Det är ju därför kaffe hjälper mot huvudvärk och det är ju därför man får huvudvärk av koffeinabstinens... Och därför man kan få mer mensvärk om man dricker mycket kaffe (ökad blodtillströmningen i livmodern..). Nej, kaffet fortsätter jag definitivt med...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej och välkommen till oss, Lithe. Antar att det är Lennart B du skall träffa då? Har hört mycket gott om honom. Tyvärr behandlar han ju bara med ASA, men det har å andra sidan hjälpt väldigt många det också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Krus: Jag kör på omega3, innohep, ASA OCH kaffe.

Bubbibalubbi: Jag hade definitivt tagit paus och gjort hysteroskopin först. Jäkla röta du har där; det är få som får göra en och så FORT också. Så man hoppas att de hittar något, lättåtgärdat, också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jupp, bara ASA och TLC ("tender loving care"= extra stöd och kontakt). Tror inte att han behandlar med progesteron, men det kan väl hända att han går med på att skriva ut det. Inte det som är hans behandlingsstrategi iaf, vad jag vet. Och ASA kan man ju lika gärna köra med själv genom albyl minor; det ovärderliga i att ingå i hans studie är istället uppmärksamheten och alla kontrollerna. Å andra sidan riskerar man att enbart få placebo; alltså inte ens ASA. Inget jag skulle våga mig på att riskera. Jag har ju typ kört rubbet den här gången så....

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Fast nu skall ju inte jag komma och säga säkert att det bara är deltagande i studien som erbjuds. Kanske kan man få bara behandlingen, men då faller ju studien lite...  Han skall i övrigt vara en härligt engagerad läkare och människa. Och jag tycker faktiskt att det varit SJUKT svårt att ens hitta TLC i Gbgområdet, så du får gärrna tipsa qatteriin.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

qatteriin: Ah. TLC är annars ett vedertaget begrepp, så det var därför jag inte hängde med riktigt. Innebär i "vår" värld många besök hos läkaren, möjlighet att ringa vid oro och tillgång till ultraljud vid behov/oro.

Du hade också turen att träffa Anneli? Jag hade henne min första graviditet i Göteborg, men den gick ju över fort. Jättebra verkligen. I övrigt är jag rädd att jag inte längre ger så mycket för BMG; går ju där nu, men tycker inte alls att jag får det stöd jag skulle behöva. Förutom att deras psykolog är jättebra.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Pinglan: Säger som Irma; kul att se dig igen.
    jaaaa du, varför gör hjärnan så? Skydd kanske; tar man ut det värsta i förskott så är det lättare att bli positivt överraskad. Å andra sidan är det ju inte lika trevligt under tiden; försök få huvudet att hänga med i att det inte finns något öht som säger att det skulle ta längre tid eller vara omöjligare den här gången.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Mula: Tackar som frågar Har stängt av tankeverksamheten fram tills tisdag och onsdag (tisdag ctg +ul på Östra & onsdag till Leif). Sen får jag se om jag skall bli ännu oroligare eller kanske kan bli lite lugnare. Hoppas SÅ på att få göra det här så naturligt som möjligt utan ks eller igångsättning; och att Mini skall må bra hela vägen.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14