NN & mojutten: Håller näsan över ytan just nu; har tid hos dr LM nästa vecka igen. Mycket nästa vecka: ctg på Östra, dr LM och BM... Men nu har jag slutat jobba iaf, så det är skönt. Problemet är ju bara att jag får mer tid till oron också...
Angående koffein, jo det sägs ju öka risken för mf OM man dricker mycket kaffe etc. Tre koppar om dagen är dock helt "riskfritt". Jag har övriga försök varit jätterorolig och dragit in helt på kaffe eller åtminstone minskat rejält, men nu sista gången har jag undrat hur smart det egentligen är. Om man nu HAR problem med mikroproppar borde det väl inte vara så bra att sluta med kaffe? Tänker på att koffein ju öppnar ådrorna och hjälper till med lite extra flow i kanalerna s.a.s. Om man då bara slutar (eller drar ner kraftigt) borde det väl ÖKA risken för mikroproppar? Det är ju därför kaffe hjälper mot huvudvärk och det är ju därför man får huvudvärk av koffeinabstinens... Och därför man kan få mer mensvärk om man dricker mycket kaffe (ökad blodtillströmningen i livmodern..). Nej, kaffet fortsätter jag definitivt med...