• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

MCT79 skrev 2011-10-19 11:59:28 följande:
    Enkelt sätt kan man säga att fragmin förebyggar proppar och heparin löser upp dem.... väldigt enkelt. =)

Heparin är väldigt mycket kraftfullare än Fragmin.
    Fragmin är ett lågmolekylärt heparin...
  • Irma

Daniela: Grattis till tjejen! Hoppas du får må bättre inom kort!

• Irma

Bling: Grattis! Blir så glad när jag läser att en liten Vera ska få komma till er!

• Irma

lillaD: Skrattande

Stjärn: Välkommen hit!  
    Vet inte om privata läkare generellt tar mer prover i en utredning. Kan ju vara bra att ha lite önskemål om vad man vill få kollat iallafall. Finesssan här i tråden har en bra lista här:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-54/b67153.html

det är inte många som fått ta alla dom proverna. men minst dessa prover bör ingå:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

mojutten: Jag hade inte heller nappat på ide'n att oroa mig en viss stund varje dag. Tycker dina tankar om att tänka positivt låter bättre! 

• Irma
    Ninninn skrev 2011-11-16 11:02:46 följande:
    Lite Ego från mig: är precis hemkommen från Dr MH och vi kom fram till att jag INTE ska ta fragmin från ägglossning utan i så fall börja med de senare i graviditetern typ v:8 om ja nu går så långt! prednisolon, trombyl och progesteron ska ja ta från ägglossning!!

Sen nämde ja lite detta med att vi har funderat på att åka till England för immunologisk utredning och hon va väl lite skepptisk till de.

Sen pratade vi om min sambos simmare (dom har ju ALDRIG kollat dom) alla menar ju på att de inte kan vara dom som är problemet för då hade vi inte ens blivit gravida och de blir jag ju väldigt lätt!! peppar peppar!! Hon hade en teori om att vi INTE kan få barn ihop vi passar inte ihop helt enkel! de känns väl inte så kul. Ja kan kanske få barn med någon annan man och han med någon annan kvinna men vi IHOP blir missfall!! inte så kul om ja ska vara ärlig!    
    Fasen vad konstigt att du ska ta fragminet senare! När jag och hon hade dom diskussionerna var hon inne på att jag absolut skulle ta redan vid ÄL. Är det pga ditt senaste missfall som hon ville att du ska ta det senare? 

Vi hade också diskussioner om jag och mannen inte passade ihop. Men då på ett immunologiskt plan... Det hela slutade med att det ju inte är något vi kan testa i sverige...

Synd att hon inte nappar på utlandside'n För hon har ändå varit den mest vettiga läkare jag träffat hitills! 

Vad händer nu för eran del då? 
  • Irma

Ninnin82: Förstår att det känns jävligt Hoppas så att det funkar nästa gång för er! 

• Irma

Grattis Sissela! Blir så glad varje gång det fötts en ny trådbebis!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14