Inlägg från: Syrling |Visa alla inlägg
  • Syrling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Sushikatten: Jag tycker absolut att du ska ta både trombyl och Innohep. Det finns så många som fått goda resultat av att göra så, jag är en av dem. Nu har vi satt ut Trombyl men Innohep ska tas till v37 på ordination av dr LM, samma fantastiska läkare som Bettan har!

• Syrling

Grattis Irma, hoppas att pred gör all skillnad den här gången!

Är också inne och läser allt, har inte haft så mycket att skriva de senaste veckorna bara. Tiden tickar på och jag försöker ta det dag för dag. Går var fjärde vecka i HBG på TUL nu.

• Syrling

Buster: Grattis, så härligt!

Vvk: Jättetråkigt och ännu tråkigare att det drar ut på tiden med tabletter, men skönt att ni får utredning så något händer. Jag har alltid fått ta tabletter eller skrapning till hjälp, det har aldrig velat komma ut av sig själv...

• Syrling

Nu när det ändå pratas om biverkningar. Är det någon som vet om innohep/fragmin etc gett biverkningar på foster? Jag har letat och surfat och frågat och inte hittat något. Men någon annan kanske har?

• Syrling

Bettan: Ja det med stora barn har jag också hört. Därför är det bra med alla TUL och tidig igångsättning känns det som.

• Syrling

Jag har tvärr inga länkar, men jag vet att jag läst det någonstans samt att läkare tagit upp det.
    Angående tidig igångsättning så pratar jag om vecka 38 då man räknas som fullgången, inte tidigare om allt löper på "normalt"!

• Syrling

Inne och läser ikapp. Strykekramar till alla er som behöver det och Grattis till er som lyckats!

Själv har jag precis kommit hem efter 5 dagar på hjärtavdelning och hjärtövervakning. Svimmar flera gånger per dag och har fått hjärtklappning, runt 170 i puls då det händer annars runt 90-100. Hjärtat slår normalt men fort. Allt verkar bra med Mini i magen som växer som h*n ska. Tack och lov. Det är ju inte så att man inte oroar sig annars, känns inte som detta behövdes också.  Är sjukskriven och ska vila, har fått komma hem på prov och ska få lite hjälpmedel imorgon så jag kan ta mig till toaletten utan att svimma.

Hoppas att det är något övergående. Är inget kul alls detta

• Syrling

Irma: Grattis!! Underbart!!

Själv tar vi en dag i taget här hemma. Har lyckats lösa det praktiskt iallafall. Läkarna vet inte vad hjärtklappningen och svimningarna beror på men arbetar utifrån uteslutsmetoden och de innebär att graviditeten på något sätt orsakar det. Jag gillar läget, visst är det trist att flämta som en åttioåring med hjärtsvikt, vara yr hela dagarna och svimma lite då och då. MEN. Efter allt vi varit med om så är det ändå OK, vi vill ju så gärna ha det här barnet!

• Syrling

Bettan: Förstår din nervositet, jag är likadan varje gång jag lägger mig ner för ett UL. Om två veckor ska jag träffa Dr LM, ska bli skönt, det var ett tag sen jag var hos just honom. Håller tummarna för dig!

Till alla där ute som tar Innohep, är det någon mer än jag som upplever kanylen som grov? På den senaste laddningen jag hämtade ut så är själva nålen fasiken dubbelt så grov som på de jag haft innan. Gör apont att sticka sig med dessa.

• Syrling

Odd: Har också hört det om ASA. <Förstår om du inte vill riskera något, det hade jag inte heller vågat göra!
    Jobbigt med epiduralen men den här bebben kanske kommer fort, lätt och snabbt!

Med dottern hade jag bara lustgas, det gick inte att sätta någon epidural, den hade iof inte haft någon effekt ändå eftersom det gick fort. Provade även sterila kvaddlar, barmorskan fick sätta två, sen sa jag stopp. Fy f-n rent ut sagt, det var värre än smärtan från förlossningen!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14