Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Sushikatten: Attans, ser nu att jag skrev fel. Är hur rörig som helst i skallen just nu. Menar naturligtvis: Trmbyl från strax innan äl och innohep + pred från äl. Sorry! Skäms
    Bra att du gör uppehåll med pred om ni tar paus; hade inte tagit något annat än levaxin under en ev paus om jag var du. Och Dostonex då kanske, den har jag ju inte koll på alls.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Barytan skrev 2010-10-27 19:29:11 följande:
    Är det någon som vet en läkare i Stockholmstrakten som skriver ut pred och fragmin? Min läkare vill bara ge trombyl, vilket inte hjälpte förra gången
    Kolla in strandkliniken (heter det väl?).
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

sushikatten: Vore jag du skulle jag nog ta en liten paus med pred vid ev mens fram tills nästa äl. Jag tar alltid extra kalcium + Dvitamin då jag tar pred och det är naturligtvis extra viktigt om man tar pred under en längre period.

Mula: Ledsamt är vad det är. Håller tummarna stenhårt för att du är låghormonare och får se utdelning snart. Hoppashoppashoppas....

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Mula: Beklagar verkligen. Åh, vad jag har hållt tummarna för er. *kram*

sodkt: Inget jag hört talas om tidigare tror jag. Så vida det inte står för något annat, lite vanligare, så klart.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: Nej, men vad underbart. Nu blev jag faktiskt så glad att jag började gråta. Vilken tur att konstorsdörren var stängd, annars undrar nog folk vad det är med mig. Oh.... Vad GLAD jag blir!! Håller tummarna för att det skall gå vägen hela vägen; det bara måste det ju nu. *kram*

sushikatten: Underbar inställning och nog den enda hållbara när saker ser ut som de gör. Fortsätta leva på hoppet så länge det bara går.

Och tack.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Underbart! Grattis!

Mula. *stor-varm-kram*

Humlan: tack för tipset, men det flesta av oss är nog way beyond enbart ASA.

qatteriin: Ptja.. Han sägs vara en underbar människa och duktig läkare, men behandlar ju enbart med ASA och TLC. Kanske kan funka för dig iofs, men å andra sidan kan du ju lika gärna testa ASA på egen hand (och inte riskera att hamna i hans kontrollgrupp som får placebo).

Härligt Odd!! Vi är väl lite lika i tid du och jag (har bf 12/2)? Håller just i detta nu på och kollar upp om jag kan få löfte om att bli igångsatt om jag går över. Några dagar gör väl inget, men jag skulle vilja ha ett löfte på att de inte låter mig gå över tiden mer än MAX en vecka och då i så fall har ordentlig koll med ctg. Är livrädd för att moderkakan skall lägga av enär jag slutar med innohep i v.37. Dr LM förespråkar ju täta kontroller och att man sätts igång i tid så..

*vinkar-frenetiskt* Nu skall jag duscha; skall bli skönt efter ett hårt BodyPumppass.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Odd: Jo, jag tänker lite i de banorna. Nu har jag fått remiss till aurora iaf, så får jag se vad det blir med resten. Skulle ta det med bm nästa besök och ev får jag då remiss från deras läkare. Ska bara höra med dr LM vad han tycker först också.

Med mig och magen är det bara bra. det knallar på och vi mår toppen. Nyper mig i armen flera gånger om dagen...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: åh nej. Så får det ju inte gå.... Jäkla skit!!! Finner inte ord.... *kramar-om*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tänker att MtA's läkare kanske menar att pred ju sätter ner immunförsvaret rätt rejält och det är ju inte alltid så himla bra. Har man inga problem med aggressivt immunförsvar så sänker man ju sitt försvar extra mycket helt i onödan. Graviditeten i sig sätter ju dessutom ner immunförsvaret en hel del. Tycker absolut inte heller att man skall ta pred "bara så där", men misstänker man aggressivt immunförsvar och har testat "allt" annat, så tycker jag personligen att det är värt risken.

MtA: Härligt att höra att du hittat en bra läkare. Hoppas det gör susen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Välkommen tillbaks, Pinglan. Håller med, kan vara oerhört skönt med en paus ibland; har också gjort så att vi pausat lite när det blivit för jobbigt. Senast i våras då jag ju tom åt antidepp. Kändes jättebra.

Irma: Förstår att du är nervös, men är övertygad om att det kommer gå bra idag. *kram*

Mrs Sara: Grattis här med.

Daniela: Jag har faktiskt valt att berätta för fler och fler om hur vi haft det och även om jag inte berättar så utsätter jag mig inte längre för situationer som den du beskrev. Blev det för mycket grav/bebisprat bytte jag antingen ämne eller gick därifrån.

Och till alla nu då; kom ihåg att det är OKEJ att vara ledsen och bli bitter. Det vi får uppleva skall ingen behöva utsättas för och det ÄR helt okej att önska sig det andra har. Vi har nog som vi har ändå utan att känna skam och skuld för att vi mår som vi mår. Se bara till att ha någon att prata om det med.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14