Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
dag 7 i cykeln är det dag 7 efter mensens första dag? hur länge äter man dem, till äl?
kramar
sushikatten: Vi som går hos dr LM får innohep. Det är ungefär detsamma som fragmin.
sushikatten: nej, exakt samma är det ju inte, men det har samma effekt och det är ju huvudsaken. Dr LM berättade en gång varför han valde innohep istf fragmin, men det kommer jag inte ihåg nu.
Brutal träning är skönt i största allmänhet; kommer just från ett uppfriskande Pumppass. *myser*
Längtan: Det borde inte ha med varandra att göra; framåt-/bakåtlutad har väl med livmoderns placering att göra. Var moderkakan råkar hamna är väl mer en "slump" och kan vara olika från en graviditet till en annan.
Mula: Ang pred, så har jag inte känt av några biverkningar alls. Tror jag. Hittar inget i FASS om huvudvärk, men antar att övriga biverkningar kan ge huvudvärk i sin tur. Men biverkningar är rätt ovanliga vid kortvarigt bruk och små doser, så det borde inte kunna uppkomma redan efter någon dag.
Mula: Gôtt! Hoppas den håller sig long gone.
Vilja våga kunna: Grattis till plusset! Tycker gott att du kan ta 1/3 albyl minor ändå; det är visserligen lite sent att börja nu, men bättre sent än aldrig. och det skadar ju absolut inte.
Vilja våga kunna: Hälsa honom att det är en jättevanlig behandling efter upprepade missfall där man inte funnit någon orsak. Be honom googla på Lennart Blomqvist tex. Och 1/3 albyl minor är en så löjligt låg dos att den omöjligen kan vara farlig; det hjälper bara mot mikrospoppar (yttepytte små proppar i kontaktytan mellan livmoder och embryo). Sen gör du som du vill. Själv medicinerar jag med betydligt mer än så och tycker nu (i v22) att det är VÄL värt det.
Buster: Grattis till lyckat vul.
Ang storlek så kan jag säga att MiniB var "för liten" hela tiden i början, men på rul flyttades jag bara en dag jmf med min egen beräkning enligt äl (och jag är 100% på när jag hade äl tack vare temp OCH ältester); dessutom KAN det ju ta flera dagar innan ägget fäster och kan göra rejäl skillnad i början. Forskning har ju tydligen också visat att flickembryon/-foster kan vara lite mindre än pojkdito.
Irma: Ja, fram till plus tog jag en halv albyl minor. Förra gången tog jag en halv fram tills jag började med innohep och sen drog jag ner efter några dagar.