Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

qatteriin: Ja, jag tyckte att det var en rätt kass kommentar från henne. Tror iofs att hon dels var nervös för att jag själv är psykolog och dels för att hon hade dålig koll på infertilitet och upprepade missfall medan jag ju (tyvärr!) har stenkoll. Går inte hos henne längre, men funderar på att be om psykolog på mvc eftersom jag tycker det är så himla jobbigt med stress och oro.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Buster: Nej, vad tråkigt. men som du skriver själv så måste det ju inte betyda att det är kört.
    Jag var HELT säker på att det var kört för mig säkert 10-15 ggr i början. Speciellt när bröstömheten försvann var det ruskigt. Och när jag började blöda... Men för mig har det ju fortsatt gå bra och det kan det absolut göra för dig också. Vad gäller tydlig mensvärk så har jag haft mycket av det också... Fast visst är det jätteskrämmande när det blir så där. *hoppas*

Vad gäller undersökningar så fick jag bara ett minimum, men Finesssan har en fin lista över bra prover i sin blogg. Man kan dock inte hoppas på mer än kanske 10% av dem, men försöka duger. Och visar inte utredningen något kan man ändå tjata hål i huvudet på läkaren att testa åtminstone innohep/fragmin (från äl!).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Buster: Jo, dr Nie har nämnts gånger flera i trådar som denna (och för de som har svårt att bli gravida).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jag blir fan helt vansinnig! Hade med mig skriftligen från öl på SU att man skulle vara vaksam på mina skkvärden, sist jag tog sa bm att värdena var "normala" och att det var allt där stod... Tänkte att jag för EN gångs skull skulle lita på professionella sk vårdgivare och avvaktade tills dagens möte med bm. Såg värdena på hennes skärm och då hade TSH ökat från 1,8 => 2,0 igen och t4f låg på 12! Så lågt t4 har jag aldrig haft; kanske inte konstigt att jag känner av sköldkörteln igen nu då. Helvetes skit, att det skall var så satans svårt att lyssna på patienten. Skrikandes Nu har jag på eget bevåg höjt dosen och nästa vecka har jag tid hos läkaren (för en annan sak förvisso) och då skall han få sina bullar jävligt vara. *förbannad*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Buster: Förstår dig SÅ väl. Hoppas verkligen att du skall få se ett hjärta picka på vul. *kram*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Barytan: Jag tog 5 mg pred från äl till plus och därefter 10 mg till v.12-13 och trappade ner.
    Hoppas innerligt att pred kan vara något för dig.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Barytan: Vad bra, det är en toppenbok. .-) och jag tror på din kombination; det är den (tillsammans med levaxin) som låtit mig behålla min Mini den här gången. I'm sure.
    Bra idé är också att börja med ASA och fragmin/innohep redan vid äl, speciellt om du haft väldigt tidiga mf/ma.

NN: I know. Börjar bli SÅ jäkla trött på svensk sk "vård". *morrar* Går dessutom privat och får betala extra för alla ul tex, så lite ordning hade jag nog hoppats på.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tar också innohep (och ASA -trombyl, funkar jättebra ihop då de verkar på olika sätt). Tycker att sprutorna gör ont ibland, men inte alltid. Bränner gör det bara om jag träffar illa (tror det kan vara en nerv då). Däremot är ju själva sprutan kass, så sticket känns rejält. Jag brukar lägga på is en bra stund innan för bedövning; hjälper jätte mycket. I övrigt gör jag precis som Fialisa skrev. Och jag kan tillägga att jag är EXTREMT stickrädd och ändå klarar det. Jag brukade svimma av blodprov. Innan de ens hunnit sticka....

Hinner inte skriva mer nu på dan, måste tillbaks till jobbet.

Tjipptjipp!!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Haha... Idag ringde min BM och informerade om att jag skulle höja levaxindosen (höll på att säga att jag redan gjort just det ). Har svårt att tro att resultaten från i måndags redan kommit så det troligaste är väl att hon vidarebefordrat det jag sa när vi sågs (att provresultaten ju var alarmerande med tanke på mina symptom och många missfall) och att det var det som fick igång herr doktorn. Hohoho.. Alltid något positivt. Nya prover om en månad.

Tack för allt stöd go, vänner. Hoppas nu de fortsätter sköta sitt jobb.

Syrling: Åh, får du inte blåmärken öht längre? Jag får färre nu, men får fortfarande en hel del, trots att jag håller kvar minst 3o sek efter att ha dragit ur nålen. *muttrar* Tur att det inte är aktuellt att visa sig i bikini på länge.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Syrling: Wow, vilken tur du har. Jag ser ut som ett vandrande blåbär; rund och blå.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14