Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Laban: Vad härligt. Ditt inlägg formligen avdunstar glädje och tillförsikt; precis vad som behövs i en sån här tråd. Och tack för gratulationen, känns helt fantastiskt även om jag är livrädd fortfarande.

Nej, har inte fått något svar ang överburenhet, men frågar Leif nästa gång (om inte Syrling kan fråga innan). Annars läste jag häromdagen om risken för extrem och skadlig överburenhet iom att ultraljud inte sällan missar att visa rätt ålder (speciellt på flickor). Risken är då förkalkning i moderkakan med allt vad det innebär... Kanske finns någon koppling där?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

grisolle: Tar levaxin och pred på morgonen, men järn och kalcium på kvällen (ihop med trombyl etc).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

MtA: Vad roligt att höra. Grattis! Hoppas det kan gå vägen nu då. Tycker absolut att du skall fortsätta med albyl minor; mitt råd är 1/3 tablett/dag. Lite trixigt att dela men det går. Annars hade jag nog kört på en halv.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Det kändet stort också. Men skönt att ha det gjort iaf. Chefen har ju vetat hela tiden och lika så två nära kollegor.

MtA: Håller tummarna. Får du något tidigt vul etc?

qatteriin: De har ingen aning om vad de håller på med på SU öht. De borde ägna sig åt IVF istället vilket de är bättre på. Finns på enstaka bra läkare och bara en riktigt bra. Men om du har tur så har ni något "enkelt" fel som tom SU kan hjälpa dig med. Annars har du oss.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

qatteriin: det är det vi är till för.
    Håller med om Irmas lästips; det är den inriktning som vunnit mest gehör inom missfallsforskningen utomlands (som kommit betydligt längre än vad an gjort i Sverige).

Längtan: Härligt att höra att allt är bra. Flytningar är ju, som sagt, inget farligt alls.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Buster: Tycker definitivt att det ändå är värt med ASA; jag skulle kört på 1/3 albyl minor direkt. Helst skall man kanske börja ännu tidigare (speciellt med tanke på dina extremt tidiga mf), men bättre nu än inte alls kan jag tycka.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

qatteriin: Många har faktiskt fått rådet av medicinsk personal. Min läkare vet tex att jag tar låg dos ASA också, men han rycker bara på axlarna. Finns en läkare i Borås som enbart behandlar med just ASA och tror stenhårt på det. Googla på Lennart Blomqvist (i Borås).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

qatteriin: Min läkare tror inte på ASA särskilt mycket, men har väl egentligen inget emot att jag tar så låg dos. Han är mer inne på innohep.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    qatteriin skrev 2010-09-18 23:26:41 följande:

Men då till följdfrågan: Hur tusan delar man en rund tablett i tre lika stora bitar? ;) (Har grunnat länge på detta...)

Lite pilligt är det, men det går lätt om man har ett bra rakblad. I värsta fall förlorar man en tredjedels tablett vid varje delning, men så dyra är de ju inte.. Dela i två dela och ta sedan bort 1/6 från varje halva. Simsalabim!
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Daniela01 skrev 2010-09-19 09:07:43 följande:
    idag fick jag ett start sträck på äl-testet :) Igår hade vi det lite mysigt.. väntan kommer bli olidlig fram till bim :)
    Have fun!
    Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14