Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
icka: Men hu så hemskt! Se nu till att vila ordentligt och låt karln din passa upp på dig. Hoppas verkligen att det inte skall behöva bli mer än ett skrämskott. *kram*
icka: Men hu så hemskt! Se nu till att vila ordentligt och låt karln din passa upp på dig. Hoppas verkligen att det inte skall behöva bli mer än ett skrämskott. *kram*
irma: Bara ett streck som kom och gick; jag räknar inte de biokemiska längre...
irma: Jo, det kan nog stämma. Men det gör åtminstone inte särskilt ont rent psykiskt med biokemiska, dem kan jag vifta bort direkt. Fast visst blir jag orolig vid tanken på att det kan innebära att det immunologiska reaktionen blir allt värre. Men vad kan man göra? Finns ju ingen som vill hjälpa...
Bra att hon i varje fall tänker vidare din läkare; synd att hon inte är intresserad av att hjälpa fler (för då antar jag att du menade den läkaren som vi tidigare pratat om?).
mojutten: Brukar låta så ja. Inget fel, bara att försöka igen.
irma: Jag tittar förbi som hastigast, men tycker fortfarande att det är jobbigt i och med att så många skriver så mycket om sina graviditeter. Pallar inte att läsa om foster som är si och så långa, sprattlar och sparkar, har söta små näsor etc etc etc... Blir bara så uppenbart vad man själv aldrig fått (kommer få?) vara med om.
Härligt med yoga!!
irma: Men man måste väl inte berätta ingående om sin graviditet etc bara för att man är gravid; måste ju finnas gott om andra möjligheter att berätta om vinkningar på ul etc tänker jag. Det bästa vore väl om man hittade en bra balans.
*vinkar* till alla!
Pinglan: Åh herregud. Beklagar verkligen av hela mitt hjärta. Vad F*n ÄR det här egentligen? En del bara lyckas och andra får gå nit efter nit efter nit...
Ja, nästa gång får de banne mig ge dig lite vettigare behandling. Vad hade du nu?
icka: Nej, det får vi ju verkligen hoppas att du slipper. Herrejisses, någon måtta får det ju liksom vara på hemskheterna.
icka: och vill bara tillägga att det för min del inte handlar om att man inte skall andas ett ord om graviditeter, men tycker att det blir onödigt att gå in på detaljer med hur den lilla ser ut på ultraljud, hur sparkarna känns, hur söt den är när den vinkar på ul etc etc. Det GÅR lika bra att skriva "ul gick bra", "när skall jag sluta med trombylen", "blir så orolig för jag har haft otäcka sammandragningar" tex. Ärligt talat så upplever jag det respektlöst att inte ta den hänsynen.
Det finns inte särskilt många forum där man kan prata om de problem som vi diskuterar här och där man faktiskt kan få en stunds paus från allmänna gravidhysterin som visst är överallt numera. Jag var tvungen att hoppa av den andra mftråden just pga av att det blev en gravidtråd istället.
Sparken: Härligt att höra att det går så bra.
Pinglan: Hoppas verkligen att du kan hitta en läkare som är villig att skriva ut fragmin/innohep i varje fall. Det börjar ju bli lite av standard numera. Var är det du bor?
Pinglan: Så var det ju ja... Och dr Berg har du inte fått tag på? Han är verkligen toppen och en god vän till dr LM. Låter som om du kan hoppas på att få dem då; vad skönt att kunskapen sprider sig!
Med mig är det så där. Njae, hade ett pluss som kom och gick för ett tag sen, men det räknar jag inte som mf längre. Nu är jag mest stressad över att den sabla mensen inte vill komma; det är meningen att vi skall köra igång efter pausen, kommande cykel, och jag längtar.
odd: vad tråkigt. Mitt sätt att hantera det är att helt enkelt inte räkna de biokemiska (vilket ju läkarna heller inte gör). Försöker tänka på dem som mens och sopa bort dem annars hade jag aldrig pallat. Nu gör de faktiskt inte mer ont i själen än vad en vanlig mens gör (kan ju göra ont nog bara det). Övning ger färdighet... *bitter*
Och jag tror absolut inte att du hade kunnat få någon medicin av läkaren direkt för att undvika det här. Tänk inte så.