Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Välkommen! Beklagar dina missfall
Välkommen! Beklagar dina missfall
väntarOLängtar: jag är 28.
MariaO: Välkommen!
Syrling: Å en pojke
En fråga till er som har använt prednisolon. Använde ni det hela graviditeten eller trappa ner? Hur resonerade ni och/eller eran läkare? Funderar eftersom jag har eksem som blossar upp när jag är gravid. Nu med prednisolonet håller det sig borta. Inte så konstigt kanske. Men kan det blir mer "ogästvänligt" i livmodern om man fasar ut prednisolonet i mitt fall? Har inte tagit några som helst prover på NK-celler eller liknande. Vet inte var min läkare står. Hon sa att den diskussionen tar vi OM vi kommer förbi första trimestern.
Hej tjejer!
Var på VUL/UL igår. Började med att läkaren försökte göra UL. Gick inte så bra. Fick kolla med VUL. Gick inte heller så bra. Kropp och huvud såg olika stora ut! Såg nästan ut som om fostret satt fast med huvudet! :-O Läkaren buffade och hade sig för att få den att flytta sig, men den flytta sig inte. Hon mätte och mätte och såg bara mer bekymrad ut.
Vi blev beodrade att gå iväg och försöka fika 30 min och sen kolla igen. FY fan vilka hemska 30 minuter, jag och mannen satt och stirrade på varandra som två idioter, två rädda idioter. Många svarta tankar susade förbi i huvudet. Vid nästa UL hade den flyttat på sig! och huvud och kropp stämde överens Puh! Läkaren mätte hur många gånger som helst för att lugna mig som tårarna bara rann på. Blev tillbakaflyttad 2 dagar, men det känns inte så farligt. Fy vilken skräckmorgon!
Odd: Enligt min läkare gör det inget om man missar/kräks upp trombylen en dag, hon menar att effekten håller i sig såpass länge. Det är inte bra att hoppa över en. men ingen katastrof!
Bettan: Ja fy vilken rysare alltså! Idag är jag 11+6. Ska på inskrivning till en barnmorska på SpecMVC på fredag. Känns underligt.
Vvk: Bra att du fick levaxin! Skönt med VUL också!
MtA: Jag hade ringt och kollat. Man vet ju aldrig om någon glömt ens papper i något hörn eller något....
Idag har jag varit hos en kurator på SU. Vet ni vad! Hon kände till " den andra Margareta". Den omdiskuterade Margareta som gjort LIT i Sverige. Kuratorns dotter hade också drabbats av habituell abort. Tillslut tog sig inte graviditeterna längre och dom gjorde försök med IVF. Dom gjorde tydligen bara en LIT av någon anledning och misslyckades. Iallafall, enligt kuratorn hade Margareta då (för några år sen) privat mottagning 1 dag/vecka och gjorde sina LIT på carlanderska. Det sista kuratorn hade hört om henne var att hon jobbade på Lerums MVC. Kanske något för såna som oss? Bettan, hade du tagit kontakt med henne?
Barytan: Du menar att ta prednisolon hela tiden medans man försöker bli gravid? Jag fick ordination att ta från några dagar innan ÄL till mens eller plus (10 mg). Vet inte vad som är effektivast?
Fragmin fick jag också ordination att ta från några dagar innan ÄL.
Har inte hör något om att det skulle vara äggens kvalite?
Grynet: Grattis till tjejen! Låter underligt med försvunnen mens och inte gravid? Kanske bra att låta någon gynekolog kolla upp dig? Ingen aning om om waranen har något med det att göra? kanske någon klok här inne vet?
mojutten: Håller med dom andra. Överreagera finns inte för oss
Du är absolut i gott sällskap mojutten! Tycker jag ändrat vad som känns normalt för mig många gånger under den här resan.
Bettan: Hoppas bilkörningen går bra och att den lill* visar sig från sin bästa sida