Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej igen

Mimmi, klart vi kan följas åt! Eftersom det var första dagen med sprayen så har jag inte känt av ngt än. Jag hatar dock nässprayer och använder det aldrig annars så jag gillar inte känslan men det är en bagatell i sammanhanget.

Kommer ni att få ngn medicinering mot mf?
    Jag håller tummarna att mensen kommer, det gäller dock bara dig Mimmi!

Hej Maria, hur går det med utredningen?

Finns det ngr andra kvar i tråden?

• mojutten

Mellan D, det låter härligt med 50%. Jag har också jobbat på Universitet fram tills nu men har bara haft korta kontrakt på 1-2 år åt gången och jag är så less på att aldrig kunna slappna av och ha en någorlunda trygg anställning. Min man har också jobbat på universitetet och har då även han bara haft kortare kontrakt, så det känns som det alltid är någon av oss som nojjat över våra anställningar. I övrigt känner jag mig lite vemodig till att lämna själva miljön då jag verkligen har trivts i mångt och mycket.
    Jag ska prata med min läkare när nedregleringen är klar men jag kommer definitivt att ta fragmin innan plus, frågan är om det även blir att behandla med kortison.
    Hur går det för dig?

Mimmi, glömde att säga att det låter som om terapin har gjort dig gott. Det är verkligen bra om du kan vända dina tankar till ett mer positivt tänkande.

Ninnin, har du behandlats för infektionen? Är planen nu att se om det var orsaken till era problem eller har ni planer på att fortsätta utredningen utomlands?

• mojutten

Mimmi, på något vis lyckades jag missa ditt inlägg i morse. Jag håller med Finess och jag kommer att börja medicinera innan plus.
    Inga direkta biverkningar ännu...

• mojutten

Hej i tråden,

Till er som inte fått en utredning, så tycker jag verkligen att ni ska stå på er och kräva en. Jag hoppas att ni hittar en bra läkare som tar er på allvar.

Mimmi, sköter sig kroppen?

Ego: jag har börjat känna av nedregleringen en del. Lite trött och ett aningen svajigt humör men än så länge känns det hanterbart.

• mojutten

Härligt Mimmi att den iaf sköter sig nu. Jag antar att du räknar dagarna.

Jag vet inte när jag ska börja med trombylen, snart tror jag. Den börjar jag nog på eget bevåg men det andra ska jag prata med min läkare om den 26:e, tror jag det var.
    Har du någon plan?

• mojutten

Ninnin, jag är också kvar. I bland måste man få vara bitter och jag vet hur det känns att alltid vara den som står och stampar på samma ställe men trots allt så har många av de som nu lyckats här varit i samma sits och även om jag är ordentligt avundsjuk så kan jag inte vara missundsam. Jag tror att alla här förstår hur du känner och jag tycker att här ska man inte behöva låtsas att det känns ok utan att det ska få vara en plats där man kan få utlopp för allt det jobbiga och mörka.
    Jag hoppas att er behandling kommer att vara lösningen för er, och att ni snart blir gravida igen .

• mojutten

Jag gick också i terapi ett tag, och även om jag slutade gå för att jag var besviken på min terpeut så upplevde jag ändå att det var skönt att få prata med någon som inte var känslomässigt inblandad. Kanske kan det vara en ide att prova att gå till ngnannan. I bland kan det vara otroligt svårt att ta sig ur det jobbiga själv

• mojutten

MariaL: Jag håller mina tummar för er! Förhoppningsvis är det er tur nu. Jag hoppas att ni får hjälp av Leif också.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14